رحمانی: اصلاح صنعت خودروسازی نیازمند 2 سال زمان است



اخبار,اخبار اقتصادی,رضا رحمانی

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: اصلاح صنعت خودروسازی 2 سال زمان می خواهد، اما اکنون این حوزه باید در مدار اصلی تولید قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، چندی پیش «رضا رحمانی» با توجه به مشکلات صنعت خودروسازی کشور، اعلام کرده بود، اکنون تولید 2 خودروساز عمده به شدت پایین آ‌مده است و از اوایل امسال با افت تولید روبرو شدیم. 

 

وی اظهار داشت: برنامه ما افزایش تولید است زیرا ارتباط مستقیم با تولید دارد. اگر طبق برنامه بتوانیم تولید را افزایش دهیم، عرضه زیاد شده و پاسخگوی تقاضا خواهد بود تا قیمت پایین بیاید. 

 

به گفته وی، قیمت‌گذاری خودرو به 2 بخش تقسیم می‌شود؛ خودروهای مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت و خودروهایی که اصطلاحات قیمت بالاتری داشتند. 

 

«خودروسازها با یک برنامه در رابطه با خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری نیستند، در حاشیه بازار پنج درصد پایین‌تر از نرخ بازار عرضه می‌کنند و این روند کاهشی قیمت ادامه خواهد یافت.»

 

وزیر صنعت گفت: از طرفی، اگر تولید را افزایش دهیم و خودرو را زیرقیمت پنج درصد بفروشیم، رانت و دلالی از بین می رود و قیمت در حالت متعادل‌تری قرار خواهد گرفت که البته این جزو اختیارات خودشان است.

 

لزوم افزایش صادرات محصولات دانش بنیان

به گزارش روز سه شنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، رحمانی در نشست همفکری با فعالان اقتصادی همچنین بر لزوم افزایش سهم صادرات دانشی (محصولات دانش بنیان) تاکید کرد و افزود:‌ اکنون این سهم کمتر از 2 درصد است و باید تلاش کنیم این سهم در بخش های مختلف افزایش یابد.

 

وی یادآور شد: ظرفیت حوزه معدن و زمین شناسی برای جایگزینی نفت ظرفیت بالاست، اما امکانات و زیرساخت ها متناسب با آن آماده سازی نشده به طوری که امکانات حمل و نقل مخصوص حوزه معدن بسیار محدود و غیرتخصصی است.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: در این حوزه باید به اکتشافات در عمق بپردازیم تا بتوانیم معادن بزرگ (مگا سایز) را در کشور فعال کنیم.

 

رحمانی با تاکید بر تعطیل نشدن تولید در هر شرایط، ادامه داد: در همه تصمیمم گیری ها بر مشورت با تشکل ها و انجمن های بخش خصوصی تاکید ویژه داشته و بنا داریم با همکاری این بخش ساختار را نهادینه کنیم.

 

شرکت کنندگان در این نشست نیز به بیان نظرات خود پرداختند و بر لزوم فعال شدن رایزنان بازرگانی برای حضور تولیدات در بازارهای بین المللی، برداشتن موانع قانونی کسب و کار،‌ توسعه ارتباط با کشورهای همسایه و تولید صادرات گرا و مطابق با نیاز کشورهای اطراف ایران، لزوم انتخاب مدیران جهادی برای پیشبرد امور و ‌لزوم توجه به بخش معادن بحث و تبادل نظر کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------