آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

صادرات نفت خام ایران به قاره آسیا در ماه نوامبر به کمترین میزان خود در پنج سال اخیر رسید



اخبار,اخبار اقتصادی

صادرات نفت ایران در ماه نوامبر به کشورهای آسیایی پس از اعمال تحریم های یکجانبه از سوی آمریکا به کمترین میزان خود در پنج سال اخیر رسیده است.

آخرین آمارها و گزارش های صادرات نفت خام ایران حاکی از آن است که با فرارسیدن زمان اعمال تحریم های آمریکا در بخش انرژی ایران، واردات کشورهای بزرگ آسیایی از نفت خام ایران در ماه نوامبر به کمترین میزان خود در پنج سال اخیر رسید.

 

رویترز با اعلام این خبر افزود: واردکنندگان عمده آسیایی نفت ایران از قبیل چین ، هند ،ژاپن و کره جنوبی حدود۶۶۸ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز از ایران نفت وارد کرده اند، که این رقم  ۷/۱۲ درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته  است.

 

این در حالی است که طبق آمارها کره جنوبی در نوامبر برای سومین ماه پیاپی واردات نفت خود را از ایران به صفر رسانده است که البته ژاپن نیز همین رویه را در پیش گرفته است. گفتنی است هند نیز در ماه نوامبر تنها ۹ میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده است که ۴۰ درصد کمتر از ماه اکتبر می باشد.

 

البته این موضوع را باید در نظر بگیریم که صادرات نفت ایران در ماه دسامبر نسبت به نوامبر افزایش داشته باشد چراکه هشت کشور وارد کننده نفت ایران برای مدت شش ماه برای واردات خود از آمریکا معافیت گرفته اند.

 

اما در نوامبر مطابق با گزارش ها حاکی از ورود روزانه ۳۹۰ هزار بشکه به چین است که بیشتر از واردات در ماه اکتبر بوده است. از این رو در پی افزایش واردات نفت ایران از سوی چین در ماه دسامبر، سایر خریداران بزرگ نفت ایران نیز در تلاشند تا واردات خود از ایران را ترمیم کنند.

 

اقتصاد آنلاین/ مریم علیزاده

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------