آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

وزیر اقتصاد: بی ثباتی مقررات به فضای کسب و کار آسیب زده است



اخبار,اخبار اقتصادی,وزیر اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از صدور بخشنامه های مکرر در خصوص ارز صادراتی گفت: بی ثباتی مقررات به فضای کسب و کار آسیب جدی زده است.

به گزارش ایرنا، فرهاد دژپسند شامگاه دوشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: یکی از چیزهایی که از آن رنج می بریم بی ثباتی مقررات است که فضای کسب و کار از آن آسیب می بیند.

 

وی افزود: قرار بود موارد خاص را که مغفول باقی مانده نسبت به اصلاحات انجام شده عملیاتی کنیم. ما می خواهیم ارز را در چرخه بگردانیم و نمی خواهیم آن را به نیما ببریم.

 

بازگشت 25.2 درصد ارز صادرات غیر نفتی به چرخه تجارت 

دژپسند با اشاره به صادرات 33میلیارد دلاری کالاهای غیر نفتی از فروردین امسال تا پایان آبان گفت: از این مقدار ، 25.2درصد ارز به چرخه تجارت برگشته است.

 

وی تصریح کرد: این گونه فکر نکنیم که دولت از یک سو و بخش خصوصی از سوی دیگر کار خود را انجام می دهد بلکه دولتمردان از موفقیت و تعالی بخش خصوصی خوشحالند و از آن استقبال می کنند.

 

دژپسند درباره این که عنوان می شود آمار ارایه شده برای صادرات صحیح نیست، از تشکیل کمیته سه جانبه ای در این ارتباط با حضور بانک مرکزی خبر داد و تاکید کرد: اینها باید روند باثبات داشته باشد.

 

تامین 7.3 میلیارد یورو ارز صادراتی با نرخ 4200 تومانی

همچنین مدیر اداره صادرات بانک مرکزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 27 میلیارد یورو صادرات داشتیم که 6.8 میلیارد یورو از این رقم مجموع فروش ارز در نیما بوده است.

 

صمد کریمی افزود: صادر کنندگان 7 و 3 دهم میلیارد یورو از این مجموع را با نرخ 4200 تامین کرده اند.

 

وی از صدور بخشنامه ای جدید در ارتباط با صادرکنندگان خبر داد که بر اساس آن نحوه ثبت آنها در سامانه نیما مشخص شده و جزو تعهدات آنها محسوب می شود.

 

دولت و بخش خصوصی در نگاه به هم مشکل دارند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز گفت: ما در رابطه با بخش دولتی و نگاه به هم مشکل داریم.

 

غلامحسین شافعی افزود: صادرکنندگان حرفه ای متعهد در حاشیه مانده اند و این را باید از پایه درست کرد. 

 

وی با بیان این که آماری که در مورد صادرات داده می شود درست نیست افزود: باید دولت نظر بخش خصوصی را قبل از تصمیم دریافت کند که اگر درست بودی اعمال شود و گرنه اعمال نشود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------