آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

حداقل و حداکثر نرخ زعفران اعلام شد



اخبار,اخبار اقتصادی,زعفران

اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران 3 میلیون و 300 و حداکثر 4 میلیون و 700 هزار تومان است.

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران از ثبات نرخ طلای سرخ ایرانی در بازار خبر داد و اظهار کرد: اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران 3 میلیون و 300 و حداکثر 4 میلیون و 700 هزار تومان است.

 

وی با اشاره به اینکه نرخ زعفران در بازار تابع عرضه و تقاضاست، افزود: با افزایش تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی احتمال نوسان قیمت زعفران در بازار دور از انتظار نیست.

 

میری با انتقاد نسبت به اعلام آمارهای ضد و نقیض تولید زعفران، بیان کرد: براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی، امسال 336 تن زعفران تولید شده که این رقم نسبت به سال گذشته بیانگر کاهش تولید است، اما به نظر می‌رسد این آمارها طبق اظهارات متفاوت مسئولان نمی‌تواند درست باشد.

 

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین روند صادرات زعفران، گفت: براساس آمار 9 ماهه گمرک، صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد رشد داشته است که در صورت استمرار ثبات قیمت انتظار می‌رود که این رقم تا پایان سال به 60 درصد برسد.

 

وی ادامه داد: بازار زعفران به سبب نبود ثبات قیمت با مشکلاتی نظیر صادرات طلای سرخ ایرانی به نام دیگر کشورها روبه‌روست، اما با وجود این موانع تجار به راه خود ادامه دادند.

 

میری با انتقاد از این مسئله که در بازه زمانی طولانی امکان عرضه محصول به نرخ ثابت به مشتریان خارجی وجود ندارد، تصریح کرد: این در حالی است که سایر رقبا با انعقاد قرارداد بلند مدت، محصول خود را با قیمت ثابت در بازارهای صادراتی عرضه می‌کنند.

 

به گفته این مقام مسئول کشورهایی نظیر افغانستان، چین و آمریکای جنوبی به دنبال افزایش تولید هستند که این امر برای بزگترین تولیدکننده زعفران تهدید جدی به شمار می‌رود.

 

باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------