قیمت نفت خام آمریکا به بالای ۶۱ دلار جهش کرد



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت نفت

قیمت‌های نفت در روز چهارشنبه با انتشار داده‌های اقتصادی قوی از آمریکا و آلمان، نزدیک به ۲ درصد جهش کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، قیمت‌های نفت در روز چهارشنبه با انتشار داده‌های اقتصادی قوی از آمریکا و آلمان، نزدیک به ۲ درصد جهش کرد.

 

قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا در ساعت ۲۰:۳۷ دقیقه به وقت تهران، با ۹۸ سنت یا ۱.۶ درصد افزایش برای اولین بار از جون ۲۰۱۵ از ۶۱ دلار فراتر رفت، و به ۶۱.۳۵ دلار برای هر بشکه رسید. این شاخص نفتی در معاملات امروز تا رکورد ۶۱.۵۰ دلار به ازای هر بشکه بالا رفت.

 

بنچ مارک بین‌المللی قیمت نفت خام، برنت، در همین زمان با ۸۹ سنت یا ۱.۳ درصد افزایش در قیمت هر بشکه ۶۷.۴۶ دلار معامله شد. در معاملات امروز، قیمت نفت برنت تا رکورد ۶۷.۶۲ دلار برای هر بشکه افزایش یافت که بالاترین سطح آن از ماه می ۲۰۱۵ تا کنون است.

 

نرخ بی‌سابقه پایین بی‌کاری در آلمان و اوج گرفتن شاخص تولید این کشور که نشان می‌دهد تقاضا برای انرژی به شکل قدرتمندی رشد خواهد کرد، باعث بالا رفتن قیمت چندین کالای با ارزش جهان شده است که نفت هم در میان آن‌هاست.

 

گزارش داده‌های تولید و ساخت‌وساز در آمریکا هم انتظارات برای سال اقتصادی قدرتمند این کشور در ۲۰۱۸ را تقویت کرده است. میانگین صنعتی داو جونز به رکورد جدیدی دست یافته است.

 

از سوی دیگر گسترش هوای سرد و یخبندان در سواحل شرقی آمریکا باعث بالا رفتن قیمت نفت مخصوص گرمایش در آمریکا شد و تعداد بیشتری از نفت‌کش‌های حامل دیزل و نفت گرمایشی را از اروپا به سمت آمریکا کشاند.

 

افزایش قیمت نفت علی‌رغم این اتفاق افتاد که نشانه‌هایی از آن دیده می‌شود که حفاران آمریکایی با بالا رفتن قیمت‌ها، به افزایش تولیدات خود ادامه خواهند داد. تولید نفت خام آمریکا به سرعت به سوی رسیدن به رکورد تاریخی بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز، که در دهه ۱۹۷۰ ثبت شده بود، پیش می‌رود.

 

برخی تحلیل‌گران می‌گویند که قیمت‌های اخیر که با رکوردهای اواسط ۲۰۱۵ برابری می‌کنند، در سایه گمانه‌زنی‌های تاجران ناپایدار خواهد بود. تعداد کسانی که پیش‌بینی می‌کنند قیمت نفت همچنان به بالا رفتن خود ادامه خواهد داد در هفته‌های اخیر به شدت افزایش یافته در حالی که تعداد کسانی که پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌ها کاهش خواهد یافت، آب رفته است.

 

با وجود این واگرایی معمولا پس از چنین افزایش قیمتی، قیمت‌ها افت می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------