آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

آخرین جزئیات پرداخت بسته حمایتی/ اتمام تمام پرداخت‌ها تا فردا



اخبار,اخبار اقتصادی,بسته حمایتی دولت

رانندگان تاکسی، کارگران فصلی، افراد فاقد بیمه و شاغلینی که فیش حقوقی ندارند بخشی از افراد جامعه هستند که هنوز نتواسته‌اند بسته حمایتی خود را اخذ کنند و در این مسیر همچنان مورد بی‌مهری دولت تدبیر و امید قرار دارند.

به گزارش تسنیم،  محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در اواخر آبان از توزیع بسته‌های حمایتی به  نیمی از جمعیت ایران  خبر داد و گفت:  نیمی از جمعیت کشور مشمول دریافت سبد حمایتی می‌شوند که در مرحله اول، افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی همچنین پشت نوبتی‌های این نهاد‌ها آن را دریافت می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد  مرحله بعد در راستای اجرای سیاست جبرانی دولت، به افرادی که حقوق ثابت از سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی دریافت می‌کنند و کارمند دولت هستند، سبد حمایتی اختصاص پیدا می‌کند که امیدواریم در روز‌های اخیر این اتفاق رخ دهد.

 

شریعتمداری ادامه داد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی به طور متوسط 200 هزار تومان در فیش حقوقی این افراد پرداخت می‌شود که البته تأکید رئیس‌جمهور این است که به جای پول، سبد کالا ارائه شود.

 

وی به اجرای مرحله سوم نیز اشاره کرد و گفت: این مرحله شامل اقشاری می‌شود که درآمد کمتر از سه میلیون تومان دارند و بیمه‌شدگان، کارگران و ... که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند نیز مشمول مرحله سوم می‌شوند؛ در این راستا با جهانگیری معاون اول مذاکراتی انجام شده است.

 

شریعتمداری درباره کارمندانی که مشمول دریافت سبد حمایتی می‌شوند، گفت: تمامی کارمندان این سبد را دریافت می‌کنند و جزئیات آن توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهد شد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اجرای این سبد در سال آینده به منابع و بودجه سال 98 بستگی دارد و بودجه این طرح در مرحله اول 3000 میلیارد تومان بود.

 

در ادامه و با گذشته هفته‌ها از اجرای طرح توزیع بسته‌های حمایتی نوبت به سایر مشمولان رسید و در نهایت بازنشستگان تامین اجتماعی هفته پیش توانستند بسته حمایتی خود را دریافت کنند و از روز گذشته نیز اعلام شد که افرادی که حقوقشان زیر 3 میلیون تومان است در این مرحله بسته خود را اخذ خواهند کرد.

 

رحیم اردلان؛ معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی نیز طی مصاحبه امروز خود اعلام کرده است: اگر سیستم بانکی دچار اشکالی نشود، تا شامگاه امروز تمامی واریزها انجام خواهد شد.

 

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی در خصوص بیمه‌شدگان مشمول سبد حمایتی دولت افزود: تمامی بیمه‌شدگانی که حقوق کمتر از سه میلیون تومان دریافت می‌کنند مشمول این بسته هستند و تعداد آنها 6 میلیون و 150 هزار نفر است.

 

وی درباره شناسایی و تأیید بیمه‌شدگان مشمول بسته حمایتی دولت گفت: دیتا توسط سازمان تأمین اجتماعی شناسایی شد و در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت و کنترل شد و در نهایت پس از تأیید سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

 

آخرین وضعیت توزیع بسته حمایتی حقوق بگیران زیر 3 میلیون تومان

اردلان افزود: در لیست بیمه‌شدگان واجد شرایط کمک دولت، بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل آزاد و مقرری‌بگیران بیمه بیکاری وجود دارد؛ از امروز واریز اعتبار بسته حمایتی افراد تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده و اگر سیستم بانکی دچار اشکالی نشود، تا شامگاه امروز تمامی واریزها انجام خواهد شد؛ در غیر این‌ صورت این مرحله از طرح بسته حمایتی تا پایان فردا (یکشنبه 30 دی ماه جاری) به اتمام می‌رسد.

 

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: لیست بیمه‌شدگانی که برای سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارسال شده، افرادی هستند که از فروردین لغایت مهر سال جاری شاغل بودند و در این مدت به سازمان تأمین اجتماعی لیست حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

 

وی اظهار داشت: بسته حمایت بیمه‌شدگان نقدی است و به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود البته مبلغ آن ثابت نیست و به بُعد خانوار بستگی دارد؛ خانوارهای یک‌ نفره، یکصد هزار تومان، خانوارهای دو نفره، 150 هزار تومان، خانوارهای سه‌ نفره، 200 هزار تومان، خانوارهای چهار نفره، 250 هزار تومان و خانوارهای 5 نفره به بالا 300 هزار تومان دریافت می‌کنند.

 

اردلان در مورد خانوارهایی  که بیش از یک نفر از آنها شامل بسته حمایتی دولت باشند، گفت: سهمیه هر خانوار فقط یک بسته حمایتی است.

 

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی درباره کسانی که بسته حمایتی را دریافت نکنند و در مورد عدم دلیل دریافت آن سؤال داشته باشند، گفت: این افراد از روز دوشنبه می‌توانند با ارسال پیام به سامانه #4*4* وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ خود را دریافت کنند همچنین مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی نیز با شماره تماس 1420 آماده پاسخ‌گویی به بیمه‌شدگان در مورد بسته حمایتی هستند.

 

در حالی بخشی از افراد توانسته‌اند که بسته حمایتی خود را دریافت کنند که هنوز تکلیف کارگران فصلی، رانندگان تاکسی و مشاغل بیمه شدن سازمان تامین اجتماعی فاقد فیش حقوقی و افرادی که حقوق آنها در ماه کمتر از یک میلیون تومان است اما هیچ بیمه‌ای ندارند، مشخص نیست که در این بین باید به بیکاران هم توجه شود که هیچ حمایتی نمی‌شوند و در این طرح همچنان بلاتکیلف هستند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------