نماینده مجلس: حذف فله‌ای یارانه‌بگیران درست نیست



اخبار,اخبار سیاسی,سیدتقی کبیری

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اختصاص 92 درصد بودجه به امور جاری نمی‌توان در حوزه اشتغال کار موثری کرد، گفت: فضای حاکم بر مجلس به گونه‌ای است که افزایش قیمت حامل‌های انرژی به تصویب نمایندگان نخواهد رسید.

سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به موضوع افزایش قیمت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه سال 97 گفت: مجلس نسبت به موضوع افزایش قیمت حامل‌های انرژی حساس است و با توجه به تاثیر روانی افزایش قیمت حامل‌های انرژی و همچنین اثرات تورمی آن و با توجه به فضای حاکم بر مجلس افزایش قیمت حامل‌های انرژی در مجلس رای نخواهد آورد.

 

وی افزود: از گذشته نیز وضع به این شکل بوده که مجلس سعی می‌کند تا با هرگونه افزایش قیمتی که آثار روانی در جامعه داشته باشد و تاثیراتی که بر حوزه اقتصاد می‌گذارد کار را مدیریت کند.

 

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در بودجه سال 97 دولت اعتبارات بخش مربوط به حمایت از اشتغال را بنا دارد محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و صندوق توسعه ملی تامین کند، اظهار داشت: مجلس در لایحه بودجه نگاه اقشار آسیب‌پذیر را لحاظ می‌کند.

 

کبیری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موضوع قطع یارانه 30 میلیون از شهروندان در بودجه 97،  خاطرنشان کرد: قطع فله‌ای یارانه افراد کار درستی نیست،‌بخشی از جامعه ما به این یارانه نیاز دارد و حتی نیاز به افزایش مبلغ این یارانه نیز جود دارد و ما در سال‌های گذشته افزایش یارانه نقدی را در برنامه نداشتیم. 

 

وی افزود: حذف یارانه افراد به این شکل و با توجه به فضای موجود کار درستی نیست چرا که دولت بتواند اطلاعات و آماری را از دهک‌های درآمدهای مختلف در جامعه در اختیار داشته باشد.

 

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر بنا باشد یارانه دهک‌های پردرآمد جامعه هم حذف شود دولت باید بگوید که درآمد حاصل از این بخش به کجا خواهد رفت و در کجا هزینه خواهد شد.

 

کبیری خاطرنشان کرد: کار باید به گونه‌ای مدیریت شود که در حذف یارانه افراد مردم متضرر نشوند و دیگر اینکه درآمد حاصل از قطع این یارانه‌ها باید در حوزه تولید و همچنین کمک به اقشار آسیب‌پذیر هزینه شود.

 

وی همچنین درخصوص بحث ایجاد اشتغال افزود: اشتغال با توزیع تسهیلات و ایجاد منابع پولی کارساز نخواهد بود. بلکه باید فضای کسب و کار ایجاد شود و ایجاد بازار مصرف و حمایت از صادرات موضوعاتی است که در حمایت از بخش تولید باید مدنظر قرار گیرد.

 

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 92 درصد از لایحه بودجه سال 97 به مصارف جاری اختصاص یافته در پایان گفت: وضعیت بودجه به این شکل طبیعتاً برای حمایت از تولید مناسب نیست و بودجه‌ریزی در کشور در سالیان متوالی به گونه‌ای بوده که حوزه اجرایی به گونه‌ای گسترش پیدا کرده که بالای 90 درصد بودجه ما به امور جاری اختصاص پیدا کند و طبیعی است که این وضعیت در حوزه ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار موثر نباشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------