سخنگوی کمیسیون تلفیق: وام ازدواج در سال آینده ۱۵ میلیون تومان و بازپرداخت آن ۵ ساله است



اخبار,اخبار اقتصادی,علی اصغر یوسف‌نژاد

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه حدود ۷۱هزار پروژه عمرانی داریم که ۶۵ هزار پروژه استانی و ۶هزار پروژه ملی هستند ، تصریح کرد: برای اتمام این‌ها نیاز به ۵۰۰هزار میلیارد تومان است که ما با عملکرد مالی که داریم ۲۵ سال طول می‌کشد این پروژه‌ها تمام شود.

به گزارش ایلنا، علی اصغر یوسف‌نژاد در رابطه با مصوبات جلسه امروز کمیسیون تلفیق گفت: امروز مصوبه خوبی راجع به استفاده از بخش غیر دولتی،خصوصی و تعاونی‌ها برای  اتمام و انجام پروژه‌های عمرانی داشتیم.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه حدود ۷۱هزار پروژه عمرانی داریم که ۶۵ هزار پروژه استانی و ۶هزار پروژه ملی هستند، تصریح کرد: برای اتمام این‌ها نیاز به ۵۰۰هزار میلیارد تومان است که ما با عملکرد مالی که داریم  ۲۵ سال طول می‌کشد این پروژه‌ها تمام شود.

 

وی ادامه داد: ۱۴هزار پروژه نیمه کاره یا به اتمام نرسیده توسط دولت شناسایی شده و از مجلس مجوز خواستند که با استفاده از بخش خصوصی و تعاونی‌ها بصورت مشارکتی روی این‌ پروژه‌ها تمرکز کنند تا به اتمام برسد. ما این مجوز را به دولت دادیم و می‌تواند از محل تسهیلات بانک‌ها و از محل ۱۰درصد سپرده گذاری سالانه صندوق توسعه ملی، تسهیلاتی برای این بخش غیر خصوصی درنظر بگیرد.

 

نماینده مردم ساری تاکید کرد: وام ازدواج در مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۵ میلیون تومان برای سال ۹۷ است که دوره بازپرداخت آن ۵ ساله است. همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان برای ستاد دیه و زندانیان نیازمند و زنان زندانی درنظر گرفته شده است که در اختیار ستاد دیه قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: قول دادیم کار کمیسیون تلفیق تا پایان هفته تمام می‌شود و امیدوارم بودجه تا پایان مدت تقدیم هیات رییسه و صحن علنی مجلس شود. مصوبات کمیسیون تلفیق بعد از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان لازم‌الاجرا می‌شود.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق در رابطه با قیمت سوخت در لایحه بودجه گفت: دولت در رابطه با سوخت طبق قانون اختیار دارد. سه سال برای این کار فرصت داشته است که از آن استفاده نکرده است. ما در خصوص هدفمند کردن یارانه‌ها‌‌ همان پیشنهاد دولت را تصویب کردیم. توصیه ما به دولت به گونه‌ای است که تغییرات را به گونه‌ای انجام بدهد که کمترین فشار به مردم بیاید.

 

یوسف‌نژاد گفت: ما توصیه کردیم از یارانه تعداد کمتری قطع شود و تغییرات با شدت نباشد و به نفع مردم باشد. این در حد توصیه است و دولت در زمینه یارانه دولت اختیار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------