امیر خجسته: پشت پرده افزایش قیمت‌ خودروهای خارجی را به موقع منتشر می‌کنم



اخبار,اخبار اقتصادی,امیر خجسته

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس اظهارداشت: افزایش قیمت خودروهای خارجی تا دو برابر برنامه ریزی شده بود و پشت پرده داشت. بنابراین از آقای رییس جمهور می خواهیم به داد برسند و اجازه ندهد که مافیای خودرو هرطور که دلشان می خواهد قیمت خودرو را در کشور مدیریت کنند.

امیر خجسته رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با انتقاد از افزایش دو برابری قیمت خودروی خارجی، گفت: واردات خودرو را مانع شدند و اتفاقاتی که در خصوص واردات خودرو افتاد یک سناریو بود که در کشور انجام شد و همین باعث شد که قیمت خودروهای خارجی بین 1/5 تا 2 برابر بالا برود. 

 

وی ادامه داد: این موضوع  یک برنامه ریزی بود؛ تعداد زیادی ماشین را در صف قرار دادند و بعد از بسته شدن واردات قیمت‌ها را افزایش چشم‌گیری دادند و متاثر از این افزایش قیمت، خودروهای داخلی هم شروع به بالابردن قیمت‌ها کردند.

 

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس تصریح کرد: از آقای رییس جمهور می خواهیم به داد برسند و اجازه ندهد که مافیای خودرو هرطور که دلشان می‌خواهد قیمت خودرو را در کشور مدیریت کنند.

 

خجسته در خصوص اسامی و افرادی که موجب افزایش قیمت خودروهای خارجی شده اند، اظهارداشت: من آمار و اطلاعات دقیقی در این خصوص دارم که الان جای گفتنش نیست. اما به موقع این آمار و اطلاعات را منتشر می کنم که چه کسانی پشت این قضیه هستند. دولت باید این اقدامات را اصلاح کند و نگذارد کشور ملتهب شود.

 

وی افزود: ما آمار و اطلاعات را نمی‌دهیم چون دشمن از این اطلاعات سوءاستفاده می کند اما اینطور نباشد که نگفتن ما و نام نبردن افراد باعث سو متخلفان استفاده شود. آقای رئیس جمهور مسئول اجرایی کشور است و باید این افراد را تعیین تکلیف کند.

 

این نماینده مجلس یادآور شد:  وزرای اقتصاد و صنعت و معدن به داد برسند و این موضوع را هر چه سریعتر تعیین تکلیف کنند که چه کسانی پشت این قضیه هستند و آن را مدیریت می کند؟ کدام معاون است؟ کدام فرد و شخصیتی کشوری است که این کار را انجام می دهد؟ 

 

خجسته تاکید کرد: وزرای مرتبط و رییس جمهور این موضوع را مدیریت کنند و ما را مجبور نکنند که نام این افراد را ببریم و بگوییم که با بازار خودرو چه کردند. مردم از این اتفاق آسیب می بینند و خودرو سازان داخلی هم قیمتشان را بالا بردند و برخی از خودروها هم در آستانه افزایش قیمت است.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد، چندین هزار خودرو های خارجی را دپو کردند. ما اطلاع داریم که چه ارتباطی در این بین وجود دارد و چه کارهایی انجام می دهند. بنابراین تذکر می دهیم که اصلاح کنند و ما را مجبور نکنند که این موضوع را به رسانه ها بکشانیم که دشمن از آن سو استفاده می کند. 

 

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس به راهکار مجلس برای حل این مشکل اشاره کرد و گفت: اگر دولت این موضوع را تعیین تکلیف نکند ناچار می‌شویم که وزرا را استیضاح کنیم و یا از رییس جمهور سوال کنیم. دولت مسئول کنترل قیمت خودروهای خارجی است و سوال این است که چرا خودروهای داخلی متاثر از این افزایش، افزایش قیمت داده‌اند؟ تا روز گذشته به ما اطلاع داده شد که سه خودروساز قیمتشان را بالا برده اند. این عدم کنترل موجب فشار به مردم است پس چرا دولت کنترل نمی کند. اگر دولت اقدام عملی انجام ندهد ما در مجلس وظیفه خودمان را انجام می دهیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------