واردات ماهی تیلاپیا ممنوع شد



اخبار,اخبار اقتصادی,ماهی تیلاپیا

رئیس سازمان شیلات در نامه‌ای از مهرفرد خواست تا واردات تیلاپیای چینی و بی‌کیفیت را برای حمایت ازتولیدکنندگان داخلی ممنوع کند.

به گزارش ایلنا، واردات ماهی تیلاپیا که این روز‌ها بازار ماهی کشور را به خود اختصاص داده و به گفته برخی تولیدکنندگان ماهی بومی کشور را دچار انزوا کرده است با دستور رئیس سازمان شیلات به مدت ۳ سال ممنوع شد.

 

دراین نامه که توسط حسن صالحی رئیس سازمان شیلات و معاون وزیر جهاد کشاورزی به مهرفرد معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی نوشته شده است تاکید شده این ممنوعیت به منظور حمایت از تولیدکنندگان و پرورش دهندگان ماهی‌های بومی مانند قزل آلا و کپور ماهیان و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی درخواست شده است.

 

تولیدکنندگان ماهی‌های بومی تیلاپیا را برای اقتصاد کشور و صنعت ماهیگیری مضر می‌دانند و بار‌ها مسئولان محیط زیست بابت مشکلات زیست محیطی این ماهی هشدار داده‌اند.

 

به گزارش ایلنا، این ماهی از کشورهای آسیای جنوب شرقی و چین وارد می‌شود به دلیل همه چیز خوار بودن و امکان زنده ماندن در آب‌های آلوده از نظر بهداشتی تایید شده نیست و خطر بالایی در بحث ایجاد بیماری دارد. در ضمن میزان امگای این ماهی هم از ماهی‌های بومی ایران کمتر بوده و کیفیت گوشت بسیار پایینی دارد اما به خاطر ارزان بودن به آن توجه می‌شود.

 

متن نامه فوق الذکر به شرح زیر است:

اخبار,اخبار اقتصادی,ماهی تیلاپیا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------