قیمت لوازم خانگی تا آخر فروردین ۹۷ افزایش نمی یابد



اخبار,اخبار اقتصادی,لوازم خانگی

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: قیمت لوازم خانگی تا آخر فروردین ماه ۹۷ افزایش نمی یابد و شرکت هایی که در این ایام اقدام به افزایش قیمت کردند باید به قیمت های گذشته برگردند، در غیر اینصورت با متخلفان برخورد می شود.

محمد طحانپور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت: با افزایش قیمت ارزهای عمده در چند هفته اخیر نگرانی برای افزایش قیمت لوازم خانگی وجود داشت و به همین دلیل شاهد توقف خرید و فروش بودیم البته این افزایش قیمت دلار همچون گذشته باعث شتابی در بازار لوازم خانگی ایجاد نشد.

 

وی افزود: مجموع این شرایط باعث شد که لوازم خانگی پنج درصد گران شود اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان بلافاصله ورود کرد و روند کاهش قیمت ها در حال انجام است.

 

طحانپور تصریح کرد: اینکه برخی از فروشندگان که اعلام کرده بودند بعد از ۲۲ بهمن کالاهای آنها گران می شود به هیچ عنوان این اتفاق نمی افتد و باید نرخ ها به قیمت های آذرماه باز گردد.

 

وی تاکید کرد اگر شرکتی قیمت های خود را به نرخ های سابق برنگرداند برخورد می شود.

 

رئیس اتحادیه لوازم خانگی عنوان کرد: البته واردکنندگان و تولیدکنندگان مشکلات خاص خود را دارند و می توانند با مراجعه به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان درخواست تغییر قیمت خود را بیان کنند.

 

وی با اشاره به اینکه به دنبال به هم ریختگی بازار نیستیم، گفت: افزایش قیمت ها به صلاح کشور نیست و شرکت ها نیز نباید به دنبال افزایش قیمت باشند بلکه می توانند از سود خود کم کنند.

 

طحانپور افزود: با وجود افزایش نرخ دلار، آرامش در بازار لوازم خانگی برقرار است و به اندازه کافی کالا در بازار وجود دارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

 

** سودجویان به دنبال برگزاری نمایشگاه های بهاره هستند

 

رئیس اتحادیه لوازم خانگی همچنین درباره برپایی نمایشگاه های بهاره نیز گفت: در این نمایشگاه ها تنها کالاهای بی کیفیت عرضه می شود و برپایی این نمایشگاه ها تنها به سود مجریان نمایشگاه است.

 

وی اظهار داشت: کسبه ۱۱ ماه از سال به انتظار روزهای پایانی سال هستند تا در این ایام کالاهای خود را بفروشند و در نمایشگاه های بهاره تنها یکسری سودجو که مالیاتی نمی پردازند، حضور دارند و این شرایط در شهرستان های کوچک خیلی بدتر است.

 

طحانپور بیان کرد: البته اتحادیه ها خود می توانند نمایشگاه هایی را برپا کنند که این موضوع هیچ اشکالی ندارد و به نفع مردم است تا کالاهای باکیفیت و با قیمت مناسب را تهیه کنند و همچنین اعضای اتحادیه نیز می توانند کالاهای خود را عرضه کنند.

 

وی با توصیه به مردم برای نخریدن کالای قاچاق، گفت: مردم سعی کنند کالاهای مورد نیاز خود را از فروشگاه هایی که پروانه کسب دارند تهیه کنند زیرا امکان تخلف در این مراکز بسیار پایین است.

 

به گزارش ایرنا، اتاق اصناف ایران به تازگی بخشنامه ای را ابلاغ کرده است که بر اساس آن اصناف از هرگونه افزایش قیمت تا پایان فروردین ماه سال آینده منع شده اند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------