آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

نوبخت: پرداخت یارانه مراکز خدماتی بهزیستی تا پایان هفته جاری/ حقوق اسفند از نیمه این ماه پرداخت می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی,محمدباقر نوبخت

سخنگوی دولت اظهار کرد: بخش اعظمی از یارانه مراکز خدمات بهزیستی که طی چند ماه گذشته پرداخت نشده بود تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع توانبخشی معلولان ذهنی تهران در جمع خبرنگاران به بیان برخی تصمیمات دولت درباره وضعیت پرداخت یارانه به انجمن‌های خدمات بهزیستی پرداخت و اظهار کرد: از آغاز سال ۹۶ تاکنون بیش از چهار هزار میلیارد تومان نسبت به اسفند سال ۹۵ اعتبار بهزیستی و کمیته امداد برای پرداخت یارانه‌ها افزایش یافته است و در حال حاضر نیز هر ماه رقمی حدود ۳۸۰۰ میلیارد تومان یارانه به خانواده‌ها از جمله افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته اختصاص می‌یابد.

 

وی افزود: اخیرا مطلع شدم که چند ماهی است که یارانه انجمن‌هایی که خدمات بهزیستی ارائه می‌کنند، پرداخت نشده است به همین دلیل امروز به همراه رییس سازمان بهزیستی ضمن بازدید از یک مجموعه خیریه، توافق شد تا ظرف هفته جاری بخش قابل توجهی از این یارانه‌ها پرداخت شود و ان‌شاءالله تا پیش از اتمام سال جاری این انتظار از سازمان بهزیستی وجود دارد که خبری مبنی بر اینکه یارانه موسسات خیریه بهزیستی تماما پرداخت شده است را اعلام کند.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در سال جاری حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر در قانون بودجه پیش‌بینی شده بود، اظهار کرد: در واقعیت آنچه که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانست در طول دو سال گذشته انجام دهد حذف یارانه حدود ۴.۵ میلیون نفر بود که با بررسی مجدد یارانه ۱.۵ میلیون نفر از این افراد مجددا برقرار شد.

 

وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت بر این است که یارانه کسانی که نیازمند هستند قطع نشود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۷۸ میلیون نفر در حال حاضر از دولت یارانه می‌گیرند که لزوما همه این افراد مستحق دریافت یارانه نیستند گرچه که ممکن است برخی خود را مستحق بدانند اما دولت علاقه‌مند است همه یارانه را به افراد نیازمند بدهد و میزان پرداختی به این افراد را افزایش دهد.

 

نوبخت با اشاره به قرار گرفتن سیاست کاهش فقر مطلق در دستور کار دولت، گفت: گرچه از ابتدای سال جاری یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را ۳.۴ درصد اضافه کردیم اما معتقدیم هنوز افرادی هستند که کمتر از این میزان یارانه می‌گیرند و استحقاق آن را دارند که به خط مستمری برسند. در این راستا برای انجام چنین کاری و پرداخت یارانه به افراد نیازمند قانون باید این اجازه را بدهد که پرداخت یارانه معطوف به کسانی شود که به عنوان نیازمند می‌شناسیم.

 

وی ادامه داد: چنانچه به ما بگویند یارانه کسانی که مستحق دریافت نیستند را قطع کنید در واقعیت ممکن است دچار خطا شویم. در همین زمینه نیز برخی نمایندگان گله‌مند بودند که یارانه افرادی که مستحق دریافت بوده‌اند قطع شده است.

 

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه سیاست دولت با شرایط فعلی، استمرار وضعیت موجود است، اظهار کرد: ما موظف هستیم که آرامش جامعه را حفظ کنیم و مردم را دچار استرس و نگرانی نکنیم. با لحاظ این موضوع، سیاست دولت در سال ۹۷، سیاست پرداخت یارانه عینا مانند سال ۹۶ است. بر این اساس کسانی که در حال حاضر یارانه دریافت می‌کنند همچنان در سال آینده نیز یارانه را دریافت خواهند کرد و مانند سال جاری در سال ۹۷ نیز یارانه کسانی که عدم نیازمندی آنها محرز شود قطع خواهد شد.

 

نوبخت با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی صحیح در این زمینه، گفت: به محض انتشار خبر قطع یارانه، نیازمندان دریافت یارانه دچار استرس می‌شوند اما باید این اطمینان از طرف دولت به این افراد داده شود. تردیدی نداریم که مجلس نیز از این سیاست دولت حمایت خواهد کرد تا جامعه دچار استرس نشود.

 

وی تاکید کرد: دولت ریالی از هر مقدار صرفه‌جویی که از بخش پرداخت یارانه‌ها حاصل شود را به خزانه نخواهد برد بلکه این رقم را مجددا به افرادی که نیاز بیشتری به یارانه دارند تحقق خواهد داد و در اجرای سیاست کاهش فقر مطلق آن را هزینه خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به پرسشی درباره نحوه پرداخت حقوق و عیدی کارمندان دولت، گفت: همان‌طور که قبلا وعده داده شده بود همراه با حقوق ماه بهمن، عیدی کارمندان نیز پرداخت شد. در خصوص حقوق اسفند ماه نیز تلاش‌مان بر این است که پرداخت حقوق کارکنان دولت از نیمه اسفند آغاز و مانند سنوات قبل تا پیش از دهه سوم این ماه به پایان برسد.

 

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فروش نفت و وصول مالیات‌ها، شرایط به گونه‌ای است که فکر می‌کنیم می‌توانیم در حد پیش‌بینی رقم ۳۰۹ هزار میلیارد تومان که در لایحه بودجه سال جاری وجود دارد، همه تعهدات دولت را انجام دهیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------