آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

نوبخت: هر ماه ٣٨٠٠ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی,یارانه

آنطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، در هر ماه حدود ٣٨٠٠ میلیارد تومان بین خانوارها توزیع نقدی می‌شود.

به گزارش ایسنا، پرداخت یارانه نقدی و ارقام سنگین آن و به طور خاص نحوه تامین منابع مورد نیاز، موضوعی است که همواره از سوی مدیران دولتی مورد توجه بوده و از سختی آن سخن گفته اند.

 

محمد باقر نوبخت امروز در سومین همایش فنی و اجرایی که در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد، در بین اظهاراتش که به  تامین مالی پروژه های عمرانی اختصاص داشت از اهدافی که دولت  در هدفمندی یارانه ها برای بردن بخشی از منابع به سمت تولید داشته نیز سخن گفت.

 

وی در توضیح خود گفت که به هر صورت در جریان بررسی لایحه بودجه در مجلس بخشی از اهداف دولت در این رابطه محقق نشده است و این در شرایطی است که باید از منابع هدفمندی در هر ماه حدود ٣٨٠٠ میلیارد تومان در قالب یارانه بین خانوارها توزیع شود.

 

البته به نظر می‌رسد این رقم اعلامی از سوی نوبخت مجموع یارانه نقدی خانوارها به اضافه رقم پرداختی به خانوارهای هدف را در بر می گیرد.

 

نوبخت گفت که در هر ماه و شبی که قرار است این مبلغ برای پرداخت یارانه اماده شود دولت با مشکلاتی در تامین منابع مواجه است.

 

پیش تر، طیب نیا - وزیر اقتصاد دولت یازدهم- از تامین منابع برای پرداخت یارانه در هر ماه به عنوان مصیبت عظما یاد کرده بود.

 

در حال حاضر بیش از ٧٧ میلیون نفر در هر ماه یارانه دریافت می کنند که در سال بیش از٤٢ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه به همراه داشته و با توجه به کسری منابع، اجازه رسیدگی سهم سایر بخش ها را به طور کامل نمی‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------