آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

رییس جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: نه تنها یقه می‌گیریم بلکه پیراهن هم پاره می‌کنیم



اخبار,اخبار اقتصادی,علی مویدی خرم‌آبادی

رییس جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برای کار در این بخش نه تنها یقه می‌گیریم بلکه پیراهن هم پاره خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، علی مویدی خرم‌آبادی عصر امروز در مراسم معارفه خود به عنوان رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:‌ در گذشته نیز در زمینه مبارزه با مواد مخدر ۳۵ سال سابقه داشته‌ام و در حوزه قاچاق بی‌تجربه نیستم.

 

وی با بیان این‌که برخی می‌گویند برای ورود به عرصه قاچاق باید انتحاری اقدام کرد افزود: نصف عمر خود را در محضر مرزنشینان گذرانده‌ام و می‌دانم که هر گاه اسم قاچاق به میان می‌آید ذهن همه به سمت مرزها و مرزنشینان می‌رود، اما این نگاه درستی نیست.

 

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر اظهار کرد: وزیر کشور بر این نکته تاکید دارد که برای مقابله با قاچاق لازم است که کانون‌ها شناسایی شوند. قاچاق در کشور ما حالت مافیایی دارد و این گونه نیست که ما بخواهیم تمام توجه خود را به سمت مرزنشینان و مرزبانان معطوف کرده و به آن‌ها سخت بگیریم.

 

مویدی ادامه داد: همه می‌گویند اقتصاد ما بیمار است. قاچاق یکی از مواردی است که باعث شده این اتفاق رخ دهد و اکنون نیاز به یک اقدام اورژانسی داریم. بر همین اساس باید روی کانون‌های اصلی این پدیده تمرکز کنیم. این موضوع امکان‌پذیر نیست مگر آنکه با نگاه سیستمی و فرابخشی وارد این عرصه شویم چرا که هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند در این بخش دستاورد خوبی داشته باشد. بر همین اساس خواسته ما آن است که تک تک دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اقدام کنند و به همین دلیل از فردا به تک تک این دستگاه‌ها مراجعه کرده و سهم آنان را مشخص خواهیم کرد.

 

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این ستاد خیلی تنبل و کند شده و شاید در دو تا سه سال گذشته کمی تکان خورده باشد اما تا رسیدن به حد مطلوب که نه حتی تا رسیدن به حد نسبی فاصله بسیار داریم. بر همین اساس از قوه قضاییه انتظار بسیار داریم.

 

مویدی افزود: ما در این زمینه از قوه قضاییه انتظار بسیار داریم و برای این بخش چندین ماموریت در نظر گرفته‌ایم. همچنین در ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای مجلس سهم بزرگی در نظر گرفته شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------