نعمتی: رییس‌جمهور و وزرای اقتصادی فضا را در اختیار تولیدکننده واقعی قرار دهند



اخبار,اخبار اقتصادی,بهروز نعمتی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که رییس‌جمهور و وزرای اقتصادی باید تلاش کنند فضا را در اختیار تولیدکننده واقعی و بخش خصوصی قرار دهند.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شعارهای سال که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری می‌شود حداقل در 10، 15 سال اخیر رنگ و بوی اقتصادی داشته است. ما باید به این سمت برویم که به تولید داخل اهمیت بدهیم؛ البته تولید داخلی که کیفیت قابل رقابتی با کالاهای کشورهای دیگر داشته باشد.

 

وی افزود: در خیلی از این زمینه‌ها این پتانسیل و توانمندی وجود دارد البته دولت هم در این زمینه رسالت بزرگی دارد تا کمک کند تولید با کیفیت توسط مجموعه‌های صنعتی تولید شود. در این زمینه لازم است مجلس، دولت و قوه قضاییه و نهادهایی که بخشی از تولید در اختیار آنهاست دست به دست هم دهند تا به فضای تولید داخل کمک شود.

 

نعمتی با اشاره به اثرگذاری بانک‌ها در این زمینه، یادآور شد: پول گران قیمت در کشور ممکن است تولیدکننده را اذیت کند. من خودم سال‌ها مدیر تولید در مجموعه‌های مختلف صنعتی و تولیدی بودم و می‌دانم اصلی‌ترین دغدغه این است که دولت اجازه دهد تولیدکننده کارش را انجام دهد، اما گاهی فضا ملتهب و ناآرام است.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه کارخانجات دولتی، مجموعه‌های شستا و برخی زیرمجموعه‌های بانک‌ها یا وزارت اقتصاد در مقابل تولیدکننده واقعی ایستاده‌اند، گفت: امیدواریم رییس‌جمهور و وزرای اقتصادی تلاش کنند فضا را در اختیار تولیدکننده واقعی و بخش خصوصی قرار دهند.

 

نعمتی درباره ظرفیت قوانین موجود در این رابطه، گفت: واقعیت این است که ما چند قانون خوب داریم از جمله قانون حمایت از تولید که دغدغه تولیدکننده در آن دیده شده است. علاوه بر این در قانون بودجه امسال هم عددی را برای تولید و اشتغال از محل هدفمندی پیش‌بینی کردیم که اقدام خوب و موثری بود. مجموعا به نظر می‌رسد قوانین مناسب است اما اگر جایی هم نیاز باشد نسبت به قانونگذاری اقدام خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: بیشترین و مهمترین مساله این است که برخی حیاط خلوت‌ها باید پلمب شوند. آقای ربیعی هم در ابتدا گفت آمدم این کار را انجام دهم. امیدواریم ایشان به قولش عمل کند و فضا در اختیار بخش خصوصی واقعی قرار گیرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: برخی کارخانجات تولیدی حتی اگر با یک ریال به بخش خصوصی واگذار شوند باز هم مردم برنده هستند تا اینکه بخواهیم سال‌ها آنها را نگه داریم و میلیاردها تومان ضرر به دولت وارد شود. زیان‌های انباشته کارخانجات در اختیار دولت وحشتناک است و این مساله باید حل شود.

 

سخنگوی هیات رییسه مجلس در پایان گفت:‌ رییس‌جمهور باید در این زمینه رشادت به خرج دهد و کاری کند که کارخانجات دولتی به هر طریقی به بخش خصوصی واقعی با در نظر گرفتن اهلیت‌ها و شناسایی سرمایه‌گذاری واقعی واگذار شوند تا بخشی از کار به پیش برود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------