عبدالله ناصری: ۹۷ سال نگران کننده‌ای است!



اخبار,اخبار سیاسی,عبدالله ناصری

 من سال ۹۷ را با توجه به سیاست‌هایی که دولت دوازدهم در پیش گرفته است سال نگران‌کننده‌ای می‌بینم.» عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این مطلب می‌گوید: در سال ۹۶ مسائل مهمی در کشور اتفاق افتاد. اما به نظر من دو مساله مهم‌ترین مسائل کشور در سال ۹۶ بودند که من این دو مسئله را با هم مرتبط میدانم. یکی از این اتفاقات انتخابات سال ۹۶ بود. انتخابات ۲۹ اردیبهشت و رای به آقای روحانی مانند یک رفراندوم که با پشتوانه که سازمان اصلاح‌طلبان، جوانان و زنان کشور رخ داد. به دنبال این انتخابات ما شاهد عملی نشدن وعده‌های انتخاباتی بودیم که اعتراضات دی ماه ۹۶ پیام نخست جامعه مدنی به دولت و حکومت بود. به این ترتیب من انتخابات و اعتراضات دی ماه را جزء مهمترین حوادث و رخداد‌های سال ۹۶ می‌دانم. 

 

ناصری در گفتگو با فرارو ادامه می‌دهد: در سال ۹۶ ما شاهد مسائل مهم دیگری هم در کشور بودیم. بحران اقتصادی در کشور شکل گرفته است. ارزیابی جامعه از نوع حکومت‌داری به صورت همان اعتراضات خود را در دی ماه ۹۶ نشان داد. 

 

ناصری همچنین با اشاره به حوادثی مانند غرق شدن کشتی سانچی، سقوط هواپیمای تهران – یاسوج و حادثه خیابان پاسداران ادامه می‌دهد: این‌ها حوادثی است که نمی‌شود از این‌ها گذشت.

 

او در ارتباط با مساله برجام نیز می‌گوید: همانطور که پیش بینی می‌شد برجام یک بسته است که مرتبط با رویکرد وسیاست‌گذاری‌های ما در عرصه خارجی و خارجی است. حتما نسبت به یک سال گذشته این ضرورت و توجه بیشتر نمایان شده است که حاکمیت باید برجام را یک بسته بداند و به مسائل دیگری هم در عرصه کشورداری در حوزه ملی و بین‌المللی توجه کند وگرنه همان‌طور که خیلی‌ها در ارتباط با برجام بار‌ها پیش بینی کرده اند اگر اتفاقات مربوطه رخ ندهد بی ثمر خواهد ماند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پیش بینی از سال جدید می‌گوید: من سال ۹۷ را با توجه به سیاست‌هایی که دولت دوازدهم در پیش گرفته است سال نگران‌کننده‌ای می‌بینم. کادری که دولت عملاً در حوزه مدیریتی خود به کار برده است باعث ناامیدی سطح جامعه نسبت به ساختار حکومت شد که البته فقط دولت را مقصر این ناامیدی نمی‌دانم. بحران‌های اقتصادی و بین المللی که می‌توانستیم آن‌ها را حل کنیم در سال آینده خود را نشان می‌دهد. به این ترتیب من به‌شخصه امیدوار نیستم. امیدواری در صورتی محقق خواهد شد که احساس کنیم کل ارکان حاکمیت دست به تحرکی جدی برای تغییر و تحولات اساسی زده اند. اما متاسفانه چنین چیزی دیده نمی‌شود. 

 

او در پاسخ به این سوال که «آیا رخ دادن حوادثی مشابه اتفاقات دی ماه ۹۶ قابل پیش بینی است؟» می‌گوید: مردم ما غیرقابل‌پیش‌بینی بودند. اما واقعیت این است که فکر می‌کنم امروز که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم، جامعه به خاطر تحولات جهانی در حوزه فناوری‌های جدید، به شناختی از آگاهی و رشد فکری دسترسی پیداکرده است. امروز می‌توان گفت: بخش زیادی از حوزه آگاهی مردم بر تصمیم گیری‌ها تأثیرگذار است. به همین خاطر است که تاکید می‌کنم حکومت برای تشکیل یک پروسه گفت‌وگوی ملی و تشکیل جبهه نجات ملی و برون رفت کشور از شرایط امروز باید پیشگام شود. در غیر این صورت بعید است که ما شاهدحرکت‌های این چنینی از سوی مردم نباشیم. آگاهی مردم رشد پیدا کرده است، ترس آن‌ها ریخته شده و مردم ازنظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بحران‌های جدی پیدا کرده اند. مخصوصاً آنکه مفاسد اقتصادی در جامعه دینی ما بسیار چشمگیر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------