قیمت نفت و طلا افزایش یافت



اخبار,اخبار اقتصادی,نفت و طلا

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۵۶ سنت افزایش به ۷۲ دلار و ۵۸ سنت رسید و رشد هفتگی ۵ دلار و ۴۸ سنتی یعنی ۸ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، نگرانی ها در مورد  اقدام نظامی کشورهای غربی علیه سوریه و گزارش ها در مورد کاهش حجم ذخایر نفتی جهان موجب شد تا قیمت نفت روز جمعه افزایش یابد و بیشترین افزایش هفتگی از ماه جولای تاکنون را به ثبت برساند.

 

نیروهای آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد امروز حملات هوایی ای را به مواضعی در سوریه انجام دادند که بزرگترین مداخله قدرت های غربی در سوریه از زمان آغاز جنگ داخلی در این کشور به شمار می رود.

 

جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «نگرانی های ژئوپلتیک قیمت ها را بالا نگه داشته است... ایران و روسیه در سوریه حضور دارند و ریسک بالا گرفتن درگیری ها بسیار بالاست. من فکر می کنم این همان چیزی است که بازار نگران آن است.»

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 56 سنت افزایش به 72 دلار و 58 سنت رسید و رشد هفتگی 5 دلار و 48 سنتی یعنی 8 درصدی را به ثبت رساند. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 32 سنت افزایش به 67 دلار و 39 سنت رسید.

 

در پایان معاملات بازار طلا نیز دیروز قیمت هر اونس طلا با 11 دلار و 26 سنت معادل 0.84 درصد رشد به 1346 دلار و 20 سنت رسید. همچنین قیمت هر اونس طلای آمریکا با 6 دلار و 70 سنت معادل نیم درصد رشد به 1348 دلار و 60 سنت رسید.

 

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل تنش های بین المللی و نوسانات بازارهای بورس بیش از 3 درصد افزایش یافته است، اما به گفته تحلیلگران احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا مانع از رشد بیشتر قیمت طلا شده است.

 

قیمت فلز زرد در هفته جاری به دلیل افزایش تنش ها در سوریه، تحریم های آمریکا علیه روسیه و اختلافات تجاری آمریکا و چین که بر شاخص دلار و بورس های جهانی تاثیر گذاشت، به بالاترین رقم از 25 ژانویه تاکنون رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------