آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

سیف: مسافران برای تامین ارز صبر کنند



اخبار,اخبار اقتصادی,ولی الله سیف

رییس کل بانک مرکزی از مسافران سفرهای خارجی خواست برای تامین ارز مسافرتی خود مدتی صبر کنند تا شرایط مهیا شود.

به گزارش ایرنا، ولی الله سیف عصر دوشنبه در حاشیه رونمایی از سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) در پاسخ به این پرسش که ارز مسافراتی تخصیص یافته کفاف هزینه های سفر را نمی دهد و مردم نمی توانند از بانک ها ارز بخرند، گفت: مسافران باید سفر خود را به تعویق بیندازند تا شرایط جدید استقرار یابد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است سهمیه ارز مسافرتی زیاد شود، افزود: ما تعهدی نداریم که این سهمیه زیاد شود.

 

سیف، یکی از ویژگی های سامانه نیما را انعطاف پذیری آن برشمرد و گفت: بسته به منابع و مصارف کشور درباره تخصیص ارز تصمیم می گیریم. 

 

وی افزود: تحولات و نوسان اخیر ارز دلایل غیر اقتصادی داشت و با التهاب آفرینی دشمن صورت گرفت و اکنون سامانه ارزی نیما این مصونیت را ایجاد کرده است که در برابر این التهاب ها مصون شویم.

 

سیف یکی دیگر از ویژگی های این سامانه را اطمینان از بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور و تخصیص بهینه منابع عنوان کرد و گفت: در فضای التهابی، زمینه برای انتقال سرمایه به وجود می آید که بر اقتصاد اثر منفی می گذارد و باید منابع ارزی خود را حفظ کنیم.

 

وی این ادعا را رد کرد که از زمان یکسان سازی ارز در بیست و یکم فروردین تاکنون ارزی برای گشایش اعتبار تخصیص نیافته است و گفت: آمارها نشان می دهد ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به ارزهای مختلف و یک میلیون و ۳۶۰ میلیون دلار به دلار گشایش اعتبار داشته ایم؛ ضمن اینکه آمار گمرک نیز نشان می دهد حجم واردات به کشور افزایش یافته و صادرات نیز طبق روال انجام می شود.

 

سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) عصر دوشنبه با هدف تجمیع منابع و مصارف ارزی کشور و تخصیص به موقع ارز به متقاضیان با حضور معاون اول رییس جمهوری و مدیران عامل بانک ها در بانک مرکزی رونمایی شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------