آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

قیمت جهانی نفت کاهش یافت



اخبار,اخبار اقتصادی,نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۱ سنت کاهش به ۷۴ دلار و ۵۳ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز اندکی کاهش داشت، اما به دلیل نگرانی ها از تشدید تحریم های ایران و کاهش عرضه نفت این کشور، نفت برنت بخش عمده ای از رشد قیمت جلسه قبلی را حفظ کرد.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۱ سنت کاهش به ۷۴ دلار و ۵۳ سنت رسید. روز پنجشنبه قیمت نفت برنت یک درصد افزایش یافته بود.

 

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۲۲ سنت کاهش به۶۷ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در جلسه گذشته ۰.۲ درصد افزایش یافته بود.

 

نفت برنت در مسیر ثبت سومین هفته افزایشی و رشد هفتگی حدود ۰.۷ درصدی قرار دارد. نفت خام آمریکا نیز در مسیر رشد هفتگی جزئی قرار دارد.

 

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «بازارها همچنان در حال تاثیرپذیری از احتمال اختلال در عرضه نفت در صورت خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران هستند.»

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز ۱۲ می در خصوص بازگشت تحریم های ایران که بعد از اجرای توافق هسته ای برداشته شده تصمیم گیری خواهد کرد. بازگشت تحریم ها احتمالا موجب کاهش فروش نفت ایران خواهد شد.

 

دیگر عامل تقویت قیمت نفت، تشدید وضعیت اقتصادی و سیاسی در ونزوئلاست که موجب کاهش ۴۰ درصدی تولید نفت این کشور در طی ۲ سال گذشته رسیده است.

 

با این حال، افزایش تولید نفت خام آمریکا که در طی هفته گذشته به ۱۰.۵۹ میلیون بشکه در روز رسید، مانع از رشد بیشتر قیمت ها شده است. صادرات نفت آمریکا نیز به ارقام بی سابقه ای رسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------