گزارش نهایی سانحه سانچی شنبه اعلام می شود



اخبار,اخبار اقتصادی,نفتکش

سازمان بنادر و دریانوردی، شنبه آینده، نتایج رسیدگی به سانحه نفتکش سانچی و کشتی فله بر چینی کریستال را اعلام می کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، شنبه، ۱۵ اردیبهشت در نشستی با حضور محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نتایج رسیدگی به سانحه نفتکش سانچی و کشتی فله بر چینی کریستال تشریح می شود.

 

پس از سانحه سانچی، کمیسیون بررسی این حادثه کار خود را به طور جدی آغاز کرد و پس از پیدا شدن جعبه سیاه، برنامه‌ریزی‌ها برای رمزگشایی و نهایی شدن گزارش تصادم با حضور نمایندگانی از ایران، چین، پاناما و هنگ کنگ آغاز شد و حال بررسی ها به اتمام رسیده است.

 

شانزدهم دی ماه پارسال یک کشتی فله بر چینی حامل ۶۴ هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از ۱۳۰ هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

 

در این حادثه، نفتکش سانچی با ۳۰ تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای گسترده شد که کار امدادرسانی در منطقه را با مشکل روبه‌رو و در برخی مواقع ناممکن کرد.

 

اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی و حضور بلندمدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن بود و در نهایت سانچی پس از هشت روز غرق شد.

 

بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین علت های واقعه همچنان در دست اقدام است.

 

ایران با مالکیت بیش از ۷۰ فروند نفتکش، صاحب بزرگ ترین ناوگان نفتکش دنیاست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------