قیمت‌های نفت بالا رفت/ برنت به ۷۸ دلار رسید



اخبار,اخبار اقتصادی

نگرانی از عرضه نفت و احتمال اختلال در صادرات ایران موجب شد بازارهای نفت، معاملات روز پنج‌شنبه خود را اندکی بالاتر به پایان ببرند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نگرانی از عرضه نفت و احتمال اختلال در صادرات ایران موجب شد بازارهای نفت، معاملات روز پنج‌شنبه خود را اندکی بالاتر به پایان ببرند.

 

همچنین بازارها با احتمال این‌که تولید نفت ونزوئلا بیش از این هم افت کند و همچنین کاهش شدید ذخایر انبارهای تجاری نفت خام آمریکا، تقویت شدند.

 

قیمت نفت خام در شروع معاملات روز پنج شنبه به بالاترین میزان ۳ و نیم ساله خود رسید و سپس افت کرد، اما در پایان معاملات، وجود ریسک های ژئوپولیتیکی باعث شد درست قبل از بسته شدن بازارها، قیمت‌ها دوباره بالا برود.

 

قیمت نفت برنت ۲۶ سنت یا ۰.۳ درصد بالا رفت و در ۷۷.۴۷ دلار به ازای هر بشکه، بسته شد. قیمت برنت، به رکورد ۷۸ دلار هم رسید که بالاترین سطح آن از نوامبر ۲۰۱۴ تا کنون بود.

 

نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، روز پنج شنبه با ۲۲ سنت افزایش قیمت به ۷۱.۳۶ دلار به ازای هر بشکه رسید.

 

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد به علت کاهش تولید نفت ونزوئلا و ریسک‌هایی که صادرات نفت ایران را تهدید می‌کند، قیمت نفت برنت تا سال آینده یا حتی زودتر از آن به ۱۰۰ دلار خواهد رسید. همچنین بانک مرکزی امریکا پیش‌بینی خود درباره میانگین قیمت برنت در سال جاری میلادی را به ۷۰ دلار، و در سال آینده به ۷۵ دلار، افزایش داد.

 

قیمت‌های نفت به سوی ثبت چهارمین ربع سال متوالی سوددهی خود پیش می‌روند. این بلندترین توالی سوددهی در بیش از ۱۰ سال گذشته است که بیشترین دلیل آن هم وحشت از اختلال در تولید نفت ایران است که از ماه گذشته شروع شد. ایران ۴ درصد نفت جهان را تولید می‌کند و روزانه حدود ۴۵۰ هزار بشکه نفت به اروپا و ۱.۸ میلیون بشکه به آسیا صادر می‌کند. تحلیل‌گران می‌گویند صادرات ایران به اروپا ممکن است از تحریم‌ها آسیب ببیند.

 

استراتژیست پتروماتریکس، اولیور جاکوب، می‌گوید: با این که هنوز مشکل است بتوانیم تخمین بزنیم تحریم‌ها چه تاثیری بر تولید ایران خواهند گذاشت، اما مساله‌ای که به تازگی در حال شکل‌گیری است این است که به نظر می‌رسد دولت حاکم در کاخ سفید، همین حالا عربستان را مجبور کرده است تا با تنظیم عرضه بازار، اطمینان حاصل کند که با تحریم ایران، قیمت‌ها زیاد بالا نمی‌روند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------