وزارت صنعت: مجوز تولید سیگار «مارلبرو» در دست بررسی است



اخبار,اخبار اقتصادی,مارلبرو

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تولید مشترک سیگار شرکت «فیلیپ موریس» با بخش خصوصی داخلی با برند مارلبرو در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، شرکت فیلیپ موریس (Philip Morris)، یک شرکت آمریکایی تولید سیگار و تنباکو است که محصولات خود را با برند مارلبرو تولید و در بیش از ۲۰۰ کشور توزیع می کند.

 

براساس گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در واکنش به اخباری در مورد امضای تفاهم نامه توسط یک شرکت خصوصی ایرانی با شرکت فیلیپ موریس برای تولید سیگار در ایران، اعلام کرد: هر چند تفاهم نامه یک شرکت خصوصی و شرکت فیلیپ موریس برای سرمایه گذاری و تولید سیگار مارلبرو در کشور امضا شده اما صدور مجوز در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال بررسی است.

 

روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده «بدیهی است تا رسیدن به مرحله صدور مجوز نهایی هرگونه اظهار نظری در فضای رسانه مناسب نیست».

 

به گفته «علی اصغر رمزی» رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، واردات سیگار در سال ۹۶ به دلیل افزایش تولید داخلی ۷۶ درصد کاهش یافت.

 

بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنجم کشور، دولت مکلف شده است تا واردات سیگار را با همان برند اصلی تبدیل به تولید داخلی کند و از این رو همه واردکنندگان طبق یک جدول زمانی خاص ملزم به تولید داخلی شدند.

 

براساس اعلام رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، در سال ۱۳۹۳ بیش از ۱۳.۶ میلیارد نخ سیگار به کشور وارد شد که این رقم در سال ۹۴ به ۱۶.۴ میلیارد نخ رسید. با راه اندازی واحدهای تولیدی جدید و یا استفاده از ظرفیت خالی واحدهای موجود، پارسال واردات سیگار به ۳.۲۷ میلیارد نخ رسید.

 

سهم تولیدات داخلی به مصرف سالانه کشور که در سال ۱۳۹۳ به ۵۳ درصد رسیده بود، در سال ۹۶ به بیش از ۹۰ درصد رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------