آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

علی لاریجانی: اصلاح وضعیت اقتصادی کشور نیازمند تقویت صادرات است



اخبار,اخبار اقتصادی,علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح وضعیت اقتصادی کشور نیازمند تقویت صادرات است چنانچه در ۴۰ سال گذشته سرانه صادرات غیرنفتی یک دهم درآمد نفتی کشور بوده که خیلی کم است.

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان قزوین و استاندار این استان با اشاره به رویکرد صنعتی این استان اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور لازم است تا حد ممکن، از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه استفاده کرده و در این مسأله تنها به دولت امید نبست.

 

وی در ادامه با بیان اینکه از ظرفیت شرکت های داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه راه، راه آهن، کارخانجات و فاضلاب باید استفاده کرد افزود: در این بین اولویت با راه آهن است که با حضور بخش خصوصی می توان بقیه امور آن را به مرحله اجرا درآورد.

 

لاریجانی در ادامه با تأکید بر توسعه صادرات بیان داشت: اصلاح وضعیت اقتصادی کشور نیازمند تقویت صادرات است چنانچه در ۴۰ سال گذشته سرانه صادرات غیرنفتی یک دهم درآمد نفتی کشور بوده که خیلی کم است.

 

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه برای محصولات پسته و کشمش استان قزوین باید خریدار خارجی پیدا شود، عنوان کرد: بسته بندی محصولات باید اصلاح شده و بر تعداد شرکت های بزرگ صادراتی افزوده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط میان دستگاه های مختلف برای اجرای امور کشور به خصوص در حل بحران ها بسیار ضروری و مهم است تا هزینه ها به هر مفهومی کاهش یابد.

 

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، بهمن طاهرخانی، داوود محمدی، حمیده زرآبادی و روح الله بابایی صالح نمایندگان استان قزوین هم در این نشست به بیان مسائل و مشکلات این استان پرداختند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------