برخورد با ۱۲۰ واحد فروش آش و کله پاچه بدون مجوز در اصفهان



اخبار,اخبار اقتصادی,کله پزی

مدیرکل بازرسی و نظارت بر اصناف استان اصفهان از شناسایی و برخورد با ۱۲۰ واحد غیرمجاز که به صورت فصلی به فروش آش، حلیم و کله پاچه اقدام کرده بودند، خبر داد.

محمد جواد محمدی فشارکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: بازرسی‌ها ویژه ماه مبارک رمضان از یک هفته قبل از این ماه آغاز شد که تا دو روز گذشته ۱۱ هزار و ۲۰۷ مورد بازرسی صورت گرفته است.

 

وی از نظارت و بررسی ۱۰۱ بازرس بر تمام اصناف به ویژه اغذیه فروشی‌ها خبر داد و بیان داشت:  در این راستا ۱۹۹ پرونده قضایی تاکنون تشکیل شده است.

 

مدیرکل بازرسی و نظارت بر اصناف استان اصفهان بیان داشت: این میزان بازرسی ها نسبت به ایام مشابه سال ۹۶ تاکنون ۳۳ درصد افزایش داشته است و ۳۴ درصد هم تشکیل پرونده های قضایی افزایش یافته و این در حالی است که از نظر ارزش ریالی پرونده های تخلف ۶۰ درصد کاهش داشته است.

 

وی با بیان اینکه بیشترین آمار تخلف در حوزه میوه و سبزی بود، گفت: در بازرسی های صورت گرفته شش واحد متخلف مربوط به گز و شیرینی، ۹ واحد متخلف مربوط به آش،‌ حلیم و کله پاچه و مابقی واحدهای متخلف واحدهای خرده فروش میوه و سبزی بودند که با آنها برخورد شد.

 

محمدی فشارکی از ضبط و جمع آوری هشت کیلو گوشت فاسد از یک رستوران خبر داد و اعلام کرد: پس از ضبط و جمع آوری گوشت های قرمز تاریخ گذشته، رستوران بسته شد.

 

وی با بیان اینکه اگر امسال شاهد افزایش تعداد  متخلفان بودیم به خاطر بازرسی های زیادی بود که صورت گرفت، افزود: با توجه به شفاف سازی مالی که در حوزه شیرینی فروشی ها شده بود و قیمت زولبیا و بامیه درجه یک و درجه دو را مشخص کرده بودند، گران فروشی در این حوزه ندیدیم.

 

مدیرکل بازرسی و نظارت بر اصناف استان اصفهان از گران فروشی و برخورد با متخلفان در این زمینه خبر داد و گفت: پرونده های مرتبط با گران فروشی دارای ارزش ۱۴۳ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۲۴۸ ریال بود ه است.

 

وی اضافه کرد: واحدهایی که به خاطر ماه رمضان تغییر شغل داده و بدون مجوز به فروش آش و حلیم و کله پاچه اقدام می کنند حتی اگر محصولات خود را با کیفیت بالا، قیمت مناسب و در یک محیط بهداشتی عرضه کنند باز هم با آنها برخورد می شود و تنها ۷۲ ساعت فرصت دارند که به اتحادیه مربوطه مراجعه و مجوز اخذ کنند در غیر این صورت به جمع آوری آنها اقدام می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------