آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا

فردا یکشنبه (دوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نوزدهمین حراج شمش طلا برگزار می‌شود. به گزارش ایلنا؛ طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران،…

سیف: صف قرض الحسنه ازدواج تا پایان سال از بین می‌رود



اخبار,اخبار اقتصادی,ولی الله سیف

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نظام بانکی نباید منابع قرض الحسنه را در موارد غیرمتعارف هزینه کنند، گفت: تا پایان سال باید صف وام ازدواج از بین برود.

به گزارش مهر، ولی الله سیف در مراسم سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران  گفت: انتقاداتی از نظام بانکی مطرح می شود در حالیکه نظام بانکی باید از همه فعالبت های اقتصادی حمایت کند  و بخشی از نظام بانکی که شبهه ربوی ندارد، فعالیت قرض الحسنه است که عملیاتی است که در کنار عملیات اقتصادی و با هدف کسب سود، هدف خدمت رسانی به مردم را پیگیری می شود.  

 

وی افزود: در گذشته انتقاد این بود که منابع قرض الحسنه بانکها به موارد غیر تخصیص می یابد و یا حتی به کارمندان بانکها اختصاص می یابد ولی اکنون از سایر مصارف به قرض الحسنه ازدواج تمرکز داده شده است.

 

سیف گفت: توصیه می شود در کل بانکها خدمت قرض الحسنه را با شادابی و روی خوش به مردم بدهند و اقدامات بروکراتیک و دیت و پاگیر حذف شود و متقاضی قرض الحسنه ازدواج به خواسته خود برسد.

 

وی افزود: در بانکهای قرض الحسنه، دقت نظر و مدیریت درست مدیران بانک و پایبندی وام گیرندگان سبب شده تا مطالبات لاوصول اندک شود.

 

وی افزود: کشور ما یک ویژگی منحصر به فرد دارد  و همه  عملیات بانکی غیرربوی انجام می شود و بانک قرض الحسنه مهر ایران متمرکز بر عملیات اعطای قرض الحسنه سده ایت و یک اقدام پسندیده و توصیه شده است و بنابراین کارمندان این بانک باید شکرگذار نعمت باشند.  

 

وی با اشاره به اینکه مشکل ٩٨ درصد سپرده گذاران موسسات اعتباری غیرمجاز حل شده یا تا پایان اذرماه تسویه می شود گفت: با همکاری قوه قضاییه اموال و دارایی موسسات غیرمجاز شناسایی شده و اکنون بانکها با شفافیت و تحت نظارت حرکت می کنند.

 

وی افزود:  از مصارفی که به یمت سفته بازی حرکت می کند جلوگیری خواهیم کرد و تلاش می کنیم این مسیر را هموار کرده و استانداردهای روز بانکداری دنیا را در  کشور پیاده سازی کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------