آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

رئیس بانک مرکزی احمدی نژاد: اشتباهمان، افزایش میزان نقدینگی 20درصدی در هرسال بود



اخبار,اخبار اقتصادی,احمدی نژاد

به گزارش خبرآنلاین، مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی در دوره احمدی نژاد به تسنیم گفت: وظیفه بانک مرکزی این است که باید نگران نوسانات و تحولات بازار باشد و آن ها را رصد کند و هر اتفاق غیرطبیعی و غیرمنتظره ای را برایش پیشگیری کند و در غیر اینصورت برایش درمانی را بدست بیاورد.

 

وی ریشه این تحولات را نقدینگی بیش از حد رشد تولید ناخالص ملی دانست و یادآور شد: در طول 12 سال گذشته دولت ها با بی توجهی اجازه دادند تا ما رشد حدود بالای 20 درصد در سال نقدینگی را داشته باشیم در کنار اینکه رشد تولید ناخالص سه تا چهار درصد را داشته باشیم و این تبدیل به افزایش نرخ تورم، افزایش نرخ همه کالاها و خدمات از جمله ارز شد.

 

مظاهری اظهار داشت: این تذکرات را با چنین تشبیهاتی به دولت ها گفتیم اما توجهی نکردند و اگر این نقدینگی شروع به حرکت کند، دیگر نمی توان جلودارش شد و همانند سدی است که آب پشت آن جمع شده و سد قدرت توان نگهداری آن آب را ندارد.

 

وی به عامل دوم این بی ثباتی و تحولات و نگرانی که برای مردم به وجود آمده، اشاره کرد و گفت: دولت مفاهیم فنی اقتصادی و تکنیکی که در بحث های اقتصادی اینچنینی باید ملاحظه کند، نادیده می گیرد و دلیلش را نمی دانم که چرا مفاهیم را عوض می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------