آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

بانک یو بی اس: بیت کوین یک ارز نیست/ ابهام در ماهیت ارزهای دیجیتال



اخبار,اخبار اقتصادی,بانک یو بی اس

حتی با این‌که با آغاز فروش سهام بیت‌کوین، برخی سرمایه‌گذاران معتقدند ارز دیجیتال به بازاری باثبات‌تر تبدیل می‌شود، بانک مدیریت سرمایه یوبی‌اس، اعتقادی به این ندارد که بیت‌کوین، یک ارز است.

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، حتی با این‌که با آغاز فروش سهام بیت‌کوین، برخی سرمایه‌گذاران معتقدند ارز دیجیتال به بازاری باثبات‌تر تبدیل می‌شود، بانک مدیریت سرمایه یوبی‌اس، اعتقادی به این ندارد که بیت‌کوین، به یک ارز قانونی تبدیل خواهد شد.

 

پاول داناوان، اقتصاددان ارشد جهانی این بانک در پستی نوشت: این حباب که به همه حباب‌های دیگر خاتمه خواهد داد، به بزرگتر شدن خود ادامه می‌دهد. ارزهای دیجیتال تنها در صورتی که به عنوان ارز قبول شوند، دارای ارزش هستند. در حالی که هنوز نمی‌توان برای مهمترین تبادلات اقتصادی از آنها استفاده کرد و عرضه این پول‌ها فقط می‌تواند بیشتر شود و هرگز کم نمی‌شود که این آنها را به مورد ضعیفی برای ذخیره ارزش تبدیل کرده است.

 

این اقتصاددان در گزارش ماه اکتبر هم گفته بود که نوسانات شدید قیمت بیت‌کوین باعث شده است توانایی آن برای این که چیزی برای ذخیره ارزش تبدیل شود از بین برود در حالی‌که این یک ویژگی ضروری برای هر ارزی به حساب می‌آید.

 

او در آن گزارش نوشت: با افزایش ۲۰ برابری قیمت بیت‌کوین ظرف تنها ۲ سال و فقدان هرگونه پشتوانه اقتصادی اصلی، قیمت ارزهای دیجیتال قطعا فقط یک حباب است.

 

به شکلی مشابه، ری دالیو، اقتصاددان و یکی از موسسان شرکت اتحادیه بریج‌ودر، در ماه سپتامبر توانایی بیت‌کوین را برای این که واحدی برای تبادلات باشد زیر سوال برد.

 

دالیو گفت: شما امروز نمی‌توانید تبادلات زیادی با بیت‌کوین انجام دهید و آن را به سادگی خرج کنید. بر خلاف طلا، این چیزی نیست که بتوان به عنوان وسیله‌ای برای حفظ ثروت به آن نگاه کرد چرا که دارای نوسانات شدید است. جای تاسف است؛ در حالیکه بیت‌کوین می‌توانست یک ارز باشد. از لحاظ مفهومی می‌توانست کار کند، اما از آنجایی که درجه ذهنی و خیالی بودن آن بالا است و تبادلات هم با آن انجام نمی‌شود، به توانایی آن آسیب می‌زند.

 

مدیر سابق صندوق سرمایه فورترس، مایکل نووگراتز می‌گوید: من معتقدم بیت‌کوین به بزرگترین حباب زندگی ما تبدیل خواهد شد. تا پایان ۲۰۱۸ قیمت آن به سادگی از ۴۰۰۰۰ دلار هم فراتر می‌رود. موج بزرگی از پول به سمت بیت‌کوین سرازیر شده است. نه فقط در آمریکا بلکه در سراسر دنیا.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------