آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

املاک قولنامه ای بخریم؟



 

 

 

املاک

 

 

برخی از واحدهای مسکونی در تهران همچنان به صورت قولنامه ای خرید و فروش مي شوند ؛ اما با این حال، عده ای از متقاضیان خرید، از عرضه این دسته از واحدها به بازار به علت مناسب بودن قیمت آنها استقبال مي کنند ، در مقابل برخی از افراد هم به دلیل عدم اعتماد به معامله های این چنینی از خرید خودداری مي کنند .

البته در این میان، عده ای از فروشندگان واحدهای قولنامه ای هم با استناد به اینکه شهرداری خود سازنده این واحدها است ، به مشتریان از لحاظ تک مالک بودن ملک ، اطمینان خاطر مي دهند .

در همین حال بنا به اظهارات یکی از مشاوران املاک ، واحدهای تعدادی از برج های مسکونی در منطقه نواب که چند سال ساخت هستند ، به جای سند 6 دانگ از قولنامه برخوردار هستند، در عین حال که مدتی است شهرداری اقدام به صدور سند 6 دانگ برای این واحدها کرده است .

در همین حال، مالکی اقدام به فروش واحد خود در یکی از ساختمان هاي نواب کرده است که البته این فروشنده برای جلب اعتماد مشتری نسبت به درستی معامله ، قرارداد شهرداری با واحدهای مجتمع را در اختیار مشتری قرار داده است، زیرا شهرداری سازنده اصلی این برج ها محسوب مي شود و قرار است به زودی به تمام واحدهای این چنینی در منطقه نواب که فاقد سند هستند و از طریق قولنامه خرید و فروش مي شوند، سند 6 دانگ بدهد.

این بنگاهدار به دنیای اقتصاد گفت : این واحد مسکونی 44 متری که 13 سال از زمان ساخت آن مي گذرد با قیمت 40 میلیون تومان به بازار عرضه شده است و فروشنده این واحد نرخ تعیین شده را مناسب و منصفانه مي داند، وی در عین حال ترقی قیمت فروش این ملک را در آینده پیش بینی مي کند، زیرا اعتقاد دارد هنگامي که واحدها از سند برخوردار شوند با افزایش قیمت مواجه خواهند شد و از طرف دیگر مالک جدید با کمک سند مي تواند از وام بهره مند شود و از سوی دیگر واحد خود را به صورت رهن به مستاجر دهد .

بازار مسکن در منطقه نواب یکی از مزیت هایی که دارد این است که اکثر واحدهای مسکونی در این محدوده از وام خرید بهره مند هستند، به طوری که حتی با مبلغ 12 میلیون تومان البته با کمک تسهیلات خرید مي توان صاحب خانه شد .

یکی از دلایلی که باعث شده است، تا اکثر واحدهای مسکونی در نواب از این امتیاز برخوردار باشند ، کوچک بودن متراژ واحدها است .

ستون امروز نبض بازار به معرفی برخی از واحدهای مسکونی فروشی در محدوده نواب پرداخته که به شرح زیر است:

در منطقه نواب خیابان سالار یک واحد 37 متری نوساز با پارکینگ و انباری به قیمت 53 میلیون تومان به بازار عرضه شده که البته خریدار تنها 20 میلیون تومان این مبلغ را نقد خواهد پرداخت، زیرا این واحد از 20 میلیون تومان وام خرید بهره مند و 13 میلیون تومان هم در رهن مستاجر است .

علاوه براین، واحدی 40 متری در منطقه نواب خیابان سینای غربی آماده فروش است که این واحد از تسهیلات خرید برخوردار است چرا که 12 میلیون تومان در رهن و 12 ميلیون تومان وام خرید دارد و خریدار باید 12 میلیون تومان پرداخت کند . همچنین مالک دیگری در حوالی میدان بریانک واحد 45 متری خود را با شرایط 18 میلیون تومان وام ، 10 میلیون تومان رهن و 17 میلیون تومان نقد به خریدار واگذار مي کند ...../تحلیل:دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------