آخرین اخبار اقتصادی

افول طبقه متوسط ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

چه بر سر طبقه متوسط آمد؟

تغییرات اقتصادی دهه ۹۰ نشان می‌دهد ماهیت طبقات اجتماعی دستخوش تغییر شده است و طبقه متوسط که طبقه‌ای پویا و جریان‌ساز بوده،…

پیشنهاد بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی ۸۹



 

پیشنهاد بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی ۸۹

 

 

بانک مرکزی نرخ سود تسهیلات بانکی سال آینده در بسته سیاستی- نظارتی نظام بانکی را ۱۲ درصد ( همانند سال جاری) پیشنهاد کرد.

 


مدیرکل نظارت بر بانکها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در گفتگو با مهر درباره تعیین نرخ سود بانکی سال ۸۹ گفت: بانک مرکزی نرخ سود بانکی سال آتی را در بسته سیاستی- نظارتی سال آینده ۱۲ درصد پیشنهاد کرده است و این نرخ همانند نرخ سود بانکی امسال خواهد بود.

 


حمید تهرانفر با بیان اینکه بانک مرکزی نرخ سود سال آتی را با در نظر گرفتن تمام پارامترها پیشنهاد کرده است، افزود: این نرخ باید به تصویب شورای پول و اعتبار و تائید هیئت وزیران برسد.

 


در همین حال، شمس الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت گفته است: شرایط برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در سال آینده فراهم شده است.

 


حسینی اظهار داشته است: نرخ سود در شورای پول و اعتبار در چارچوب عملیات قانون بانکی بدون ربا تعیین می شود که پس از تایید این شورا باید به تایید رئیس جمهور نیز برسد، همچنین بسته سیاستهای پولی و مالی سال ۸۹ در دستور کار این شوراست که نرخ سود نیز در آن منعکس خواهد شد و به محض تصویب بسته، نرخ سود بانکی و اوراق مشارکت اعلام می شود.

 


حسینی افزوده است: دولت به دنبال ایجاد فضای مناسب برای اثربخشی نرخ سود است، این در حالی است که مدیریت نقدینگی و کاهش تورم در یکسال گذشته موفقیت آمیز بوده و فضای عملیاتی برای کاهش نرخ سود فراهم شده است.

 


همچنین محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بسته سال ۸۹ در جلسه شورای پول و اعتبار در حال بررسی است، عنوان کرد: بیشتر در خصوص مسائل اساسی نظیر نرخ سود بانکی، نسبتهای قانونی، بخشهای اقتصادی و مسائلی که می تواند با توجه به شرایط روز روی نرخ سود تاثیر بگذارد، کار شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------