آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

پایین‌ترین رکورد سکه در سال



افت دلار، مقاومت معامله‌گران سکه را شکست
پایین‌ترین رکورد سکه در سال

بازارهای داخلی سکه و دلار در نخستین روز هفته در مسیر کاهشی قرار گرفتند. روز شنبه بهای سکه با 8 هزار تومان کاهش به رقم 923 هزار تومان رسید تا کمترین قیمت این کالای گرانبها در سال 94 به ثبت برسد. عامل اصلی افت سکه، ریزش اونس در بازارهای جهانی در روزهای انتهایی هفته گذشته بود.

افت دلار دیگر عاملی بود که به افت کانالی سکه کمک کرد. در شانزدهمین روز خردادماه بهای دلار با 5 تومان افت به 3325 تومان رسید. فعالان بازار، «پایین بودن قیمت درهم امارات»، «کاهش حجم معاملات فردایی» و «پایین آمدن تقاضا» را از عوامل اصلی این افت دانستند. دنیای اقتصاد از امروز در جداول بازار متوسط قیمت‌های اعلام شده در سامانه سنا تا ساعت 4 بعدازظهر را نیز منتشر خواهد کرد.

  رکوردزنی سکه
در دومین روز خردادماه، سکه تمام بهار آزادی با 4 هزار تومان کاهش وارد کانال 930 هزار تومان شد و به قیمت 936هزار تومان رسید. پس از این سکه تا آخرین روز کاری هفته گذشته (سه‌شنبه) در همان کانال ماند تا اینکه در اولین روز هفته جاری با 8 هزار تومان افت از کانال 930 هزار تومانی نیز خارج شد و به قیمت 923 هزار تومان رسید. آنچه بیشتر از هر عاملی زمینه ریزش سکه را فراهم کرد، کاهش بهای طلای جهانی به محدوده 1170 دلاری بود. افت اونس در نیمه دوم هفته کاری گذشته یعنی در بازه زمانی که بازارهای داخلی در تعطیلات به سر می‌برد، بهای سکه در روز شنبه را تحت‌تاثیر قرار داد. البته این افت در حالی رخ داد که معامله‌گران سکه با تحرکاتی در برابر ریزش طلای جهانی مقاومت کردند.


 به گفته یکی از فروشندگان باسابقه بازار، معامله‌گران به دلیل اینکه سکه را با قیمت‌های بالاتر از 930 هزار تومان خریداری کرده‌ بودند، روز شنبه تمایلی به فروش دارایی خود در قیمت‌های پایین‌تر نداشتند. البته افت قیمتی دلار در ادامه روز بخشی از مقاومت این گروه را کاهش داد و با افت دلار، قیمت سکه در ساعات انتهایی روز نسبت به قیمت ابتدای روز افت بیشتری کرد. یکی دیگر از فعالان بازار سکه، این مقاومت را ناشی از تحرکات معامله‌گران بازار سبزه میدان عنوان کرد. بازار سبزه میدان مرکز اصلی خرید و فروش سکه در بسته‌های صدتایی است. مقاومت معامله‌گران سکه موجب شد پس از گذشت حدود 25 روز حباب قیمت سکه تقریبا تخلیه شود. تا ساعت 3 بعدازظهر روز ‌شنبه ارزش ذاتی سکه به 923 هزار و 600 تومان رسید که 600 تومان بیشتر از قیمت بازار بود، این در حالی است که از تاریخ 22 اردیبهشت ارزش ذاتی سکه بیش از این مقادیر بیشتر از قیمت بازار بود. روز گذشته بهای هر گرم طلای 18 عیار نیز 3090 تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 94 هزار و 98 تومان رسید.


اما روز شنبه فضای بازار ارز خلوت‌تر از گذشته بود و نرخ‌های خرید و فروش چندانی میان معامله‌گران اعلام نمی‌شد؛ در کنار کاهش تقاضا و سکوتی که در بازار ارز به وضوح قابل مشاهده بود، پایین آمدن قیمت درهم و پایین آمدن حجم معاملات فردایی از دیگر عواملی بود که به کاهش قیمت در روز شنبه کمک کرد و موجب افت 5 تومانی دلار و رسیدن به قیمت 3325 تومان شد.  این افت در حالی ثبت شد که در آخرین روز کاری هفته گذشته بهای دلار با 5 تومان رشد به 3330 تومان رسیده بود. 

 

 

اخبار,اخباراقتصادی,پایین‌ترین رکورد سکه در سال

 

اخبار,اخباراقتصادی,پایین‌ترین رکورد سکه در سال

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------