مسکن گران می شود یا ارزان؟



تکلیف بازارهای مولد و تولیدی کشور مشخص نیست

مسکن گران می شود یا ارزان؟

همه بازارهای کشور به بازار ارز وابسته شده اند. افزایش قیمت ها در بازار ارز، بهای دیگر کالاها را نیز افزایش می دهد

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اقتصاد ایرانی: نگاهی به روند تغییرات قیمت مسکن در تهران به عنوان نرخ مرجع دربازار کشور و مقایسه ان با نرخ دلار نشان از رابطه معکوس بین این دو نرخ دارد.

معکوس بودن رابطه نوسان قیمت مسکن و دلار نشان از مکمل بودن این دو بازار است. در فضای بسته سرمایه گذاری در ایران، این دو بازار همواره به عنوان محلی برای جذب نقدینگی سرگردان بوده است، متاسفانه باید گفت در میان مدت و بلند مدت هیچ کس از سرمایه گذاری در این بازار زیان ندیده است، روند همواره افزایش این بازارها در مقاطعی تحت تاثیر مسائل سیاسی و اقتصادی تغییر کرده ولی هیچگاه ادامه نیافته و بعد از آرام گرفتن فضای سیاسی و اقتصادی در نقطه ای بسیار بالاتر از قیمت های قبل از تحولات به تعادل رسیده است.

مکمل بودن دو بازار ارز و مسکن به خوبی گویای جریان سیال سرمایه بین ان دو بازار هم هست، زمانی که شاهد رکود معاملات در بازار ارز هستیم می بینیم ساخت و ساز ویا معامله مسکن رشد می کند و بلعکس.

این چرخه تنها زمانی به ثبات می رسد که میزان نقدینگی سرگردان در اقتصاد کاهش پیدا کند ویا بازارهای موازی و مکمل دیگری که رویکرد تولیدی و مولد دارند توسعه پیدا کنند./اقتصاد ایرانی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------