پژو 206، ایرانی می‌شود



پژو 206، ایرانی می‌شود

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز تولید پژو 206 ساخت داخل حداکثر تا یک ماه آینده خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جواد نجم‌الدین در اولین همایش ملی موتورهای درون سوز، در تالار خوارزمی دانشکده مهندسی دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه این گروه صنعتی برای جهانی شدن شش توانایی را در برنامه راهبردی خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: دارا بودن مالکیت معنوی قوای محرکه، تولید محصولات گوناگون و با کیفیت، عرضه کوتاه مدت محصول به بازار، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش رقابت‌پذیری محصولات از جمله راهبردهای مهم ایران خودرو در این زمینه است.

وی با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه و محدودیت‌های بین‌المللی گفت: خودکفایی پلت‌فرم 206 در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته است. در این زمینه اولین قدم خوکفایی در ساخت مجموعه قطعات الکترونیکی این خودرو است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: به منظور توسعه سبد سوخت کشور، طراحی و توسعه خانواده موتور ملی دیزل برای محصولات جاری و آتی ایران خودرو در دستور کار قرار دارد.

نجم‌الدین ادامه داد: در حال حاضر پروژه طراحی و ساخت موتور دیزلی، با حجم 1.5 لیتر با ساخت نمونه‌هایی از آن در دست اقدام است. اولین خودروی سواری با برند ایرانی و موتور دیزل ملی در سال 93 به بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: موتور ملی دیزل ضمن تایید الزامات استاندارد یورو پنج و شش، دارای 1500 سی‌سی گنجایش، 110 اسب بخار معادل 90 کیلووات توان،‌ 256 نیوتن متر گشتاور و مصرف سوخت 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به خودکفایی ایران خودرو در تولید موتورهای کم مصرف اظهار کرد: این گروه صنعتی براساس یک هدف راهبردی به تمامی فرآیند طراحی و تولید انواع موتورهای کم مصرف دست یافته است.

وی تاکید کرد: ایران خودرو برنامه راهبردی خودکفایی موتورهای تی یو 5 و تی یو 3 را تدوین و ساز و کارهای لازم برای تحقق این برنامه به کار گرفته شده است. در راستای کاهش مصرف سوخت در خوروهای تولیدی این شرکت، به کارگیری فن‌آوری میکروهیبرید روی محصولات جاری و آتی با کاهش مصرف سوخت 10 درصد و استفاده از فن‌آوری مایلدهیبرید بر روی پلت‌فرم‌ها و موتورهای آتی ایران خودرو با کاهش مصرف سوخت 20 درصد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به کارگیری و توسعه موتورهایی با فن‌آوری توربوشارژ (پرخوران) و دستیابی به فن‌آوری فول هیبرید را از برنامه‌های راهبردی ایران خودرو در قوای محرکه دانست.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سبد سوختی تولیدات ایران خودرو به طور متوسط 70 درصد بنزین و 30 درصد گاز است که در هدفگذاری آتی، سبد سوختی این شرکت، 60 درصد بنزین، 20 درصد گاز، 10 درصد دیزل و 10 درصد هیبرید در نظر گرفته شده است که به تدریج سهم سوخت دیزل افزایش خواهد یافت./ایسنا

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------