آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

غول هاي مصرف طلا چه مي‌کنند؟



غول هاي مصرف طلا چه مي‌کنند؟

گزارش شوراي جهاني طلا نشان مي‌دهد ميزان تقاضا در سه ماه سوم سال 2012 اگرچه نسبت به مدت مشابه سال قبل افت داشته، اما از متوسط تقاضاي 984.7 تن پنج سال قبل به مراتب بالاتر مانده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

قیمت سکه و طلا در بازار ایران  - در گزارش شوراي جهاني طلا همچنين آمده است ارزش تقاضاي طلاي سه‌ماهه سوم امسال نيز 14 درصد نسبت به سال 2011 افت نشان مي‌دهد. اين ميزان در گزارش جديد اين شورا 57.6 ميليارد دلار اعلام شده است.

به گزارش تجارت فردا همچنين در تازه‌ترين اين آمارها متوسط قيمت طلا را در سه‌ماهه سوم 1652 دلار در هر اونس اعلام کرده که نسبت به متوسط قيمت طلا در سه‌ماهه سوم سال 2011 معادل سه درصد کاهش نشان مي‌دهد. همچنين برخي از ارقام قابل توجه اين گزارش نشان مي‌دهد کل سرمايه‌گذاري در صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري تجاري طلا در اين مدت نسبت به سال قبل به طور معني‌داري 56 درصد افزايش داشته است. 

در خصوص ميزان مصرف بازار هندوستان نيز در اين گزارش آمده که ميزان اين تقاضا با 9 درصد افزايش به 223.1 تن رسيده است. اين ميزان در سه‌ماهه سوم سال 2011 تقريباً 204.8 تن بوده است. تقاضاي طلا در بازار هندوستان هم در بخش توليد و ساخت جواهرآلات و هم در بخش سرمايه‌گذاري توامان افزايش داشته است. در بخش ساخت جواهرآلات در اين کشور 136.1 تن طلا مصرف ‌شده که در مدت مورد اشاره هفت درصد افزايش نشان مي‌دهد. در بخش سرمايه‌گذاري نيز تقاضا با 12 درصد افزايش به 87 تن رسيده است. 

سرمايه‌گذاران با تقليد از برخي کشورها در سکه‌هاي طلا سرمايه‌گذاري کرده‌اند. در اين گزارش بازار چين نيز مورد اشاره قرار گرفته است. با اين شرايط که برخلاف هندوستان در چين ميزان تقاضا براي سرمايه‌گذاري و مصرف به دليل افت نرخ رشد اقتصادي روند کاهشي بوده است در سه‌ماهه سوم سال 2012 تقاضاي طلا در چين نسبت به مدت مشابه سال ميلادي قبل با هشت درصد کاهش از 191.2 تن به 176.8 تن رسيده است.

تقاضا براي ساخت جواهرآلات شش درصد و سرمايه‌گذاري 12 درصد کاهش نشان مي‌دهد. تقاضاي طلا براي ساخت جواهرآلات در اين کشور به 123.8 تن رسيده است. افت تقاضا براي خريد در بخش خرده‌فروشي دليل اين اتفاق اعلام شده است. ميزان مصرف در سرمايه‌گذاري نيز به 53 تن رسيده است که البته از متوسط بلندمدت مصرف آن 19 درصد هم بالاتر اعلام شده است. در خصوص ميزان خريد بانک‌هاي مرکزي نيز اعلام شده در اين سه‌ماهه بانک‌هاي مرکزي 97.6 تن طلا خريده‌اند. بر اساس اين گزارش در شش دوره از هفت دوره سه‌ماهه گذشته، ميزان خريد طلا توسط بانک‌هاي مرکزي دنيا در محدوده 100 تن بوده که از سال 2010 تقريباً روند افزايشي تندتري به خود ديده است. 

ميزان مصرف سکه و شمش‌هاي کوچک و نمادين در اروپا در سه‌ماهه سوم 2012 به نصف کاهش يافته است. اين ميزان از 128.1 تن به 67.5 تن افت کرده است. اين اتفاق در صورتي است که رويدادهاي منطقه مي‌توانست دليل خوبي براي افزايش اين ميزان باشد. 

در آمريکا ميزان دقيقي از سرمايه‌گذاري در سکه و شمش‌هاي نمادين در اين سه‌ماهه استخراج نشده، اما ميزان 10.5 تن براي مصرف در اين موارد به ارزش 559.7 ميليون دلار عنوان شده است. در دو بازار معروف جنوب شرق آسيا نيز کاهش ميزان مصرف مورد اشاره قرار گرفته است. در تايلند و ويتنام به ترتيب 60 و 39 درصد کاهش در مصرف طلا براي استفاده در سکه و شمش‌هاي نمادين داشته‌اند. 

در ترکيه بازار سرمايه‌گذاري طلا در سکه در سه‌ماهه سوم 2012 به 7.9 تن رسيده در حالي که در پنج سال گذشته اين ميزان به طور متوسط 13 تن بوده است. در تايوان تقاضا براي سکه و مدال‌هاي طلا در مدت مورد اشاره به يک تن رسيده در حالي که در سه‌ماهه سوم سال 2011 تقريباً 1.5 تن بود. در ژاپن اين ميزان از رقم 19.9 تن سه‌ماهه سوم سال 2011 به 4.9 تن در سه‌ماهه امسال رسيده است./تجارت فردا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------