آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

اولویت 9 در دستور کار دریافت ارز مبادله‌ای/کالاهای اولویت 10 همچنان ثبت سفارش نمی‌شوند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اولویت 9 در دستور کار دریافت ارز مبادله‌ای/کالاهای اولویت 10 همچنان ثبت سفارش نمی‌شوند

رییس سازمان توسعه تجارت از پرداخت ارز مبادله‌ای به کالاهای اولویت 9 در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کالاهای گروه 10 فعلا ثبت سفارش نمی‌شوند.

حمید صافدل در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه اولویت اول و دوم ارز مرجع دریافت می‌کنند اظهار کرد: اولویت‌های 3 تا 9 نیز براساس سازو کار دیده شده باید ارز مبادله‌ای دریافت کنند.

وی ادامه داد: برای تامین ارز مبادله‌ای اولویت‌های هفت گانه، سازمان توسعه تجارت لیست این کالاها را به بانک مرکزی اعلام و بانک مرکزی هم آن را به شعب و مجموعه مرکز مبادله‌ای ارزی براساس برنامه زمانبندی که دارد برای پرداخت ارز اعلام می‌کند.

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه اخیرا اولویت 8 نیز توسط مرکز مبادله‌ای تامین ارز می‌شود تصریح کرد: در هفته‌های قبل پس از اعلام کالاهای اولویت 8 از سوی سازمان توسعه تجارت به مرکز مبادله‌ای ارزی این گروه‌ کالایی برای دریافت ارز مبادله ای در دستور کار قرار گرفته و تامین ارز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت 9 نیز به زودی ارز مبادله‌ای دریافت خواهد کرد، گفت: سازمان توسعه تجارت فهرست کالاهای اولویت 9 را برای دریافت ارز مبادله‌ای به بانک مرکزی اعلام کرده است.

صافدل در این باره افزود: در حال حاضر نیز بانک مرکزی در حال فراهم کردن ساز و کار تامین ارز مبادله‌ای این اولویت کالایی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود کالاهای اولویت 9 به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شود تصریح کرد: ممکن است در هر اولویتی کالاهای آن به کشور قاچاق شود که ستاد مبارزه با قاچاق علت آن را بررسی و راه‌های مبارزه با قاچاق را مسدود می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اولویت‌های 3 تا 9 به طور قطع ارز مبادله‌ای دریافت می‌کنند گفت: در حالی که کالاهای اولویت 9 در دستور کار دریافت ارز مبادله‌ای قرار دارند و زمان پرداخت ارز به آنها به زودی اعلام می‌شود ولی گروه‌های کالای اولویت 10 فعلا ثبت سفارش نمی‌شوند./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------