آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

افزايش قيمت سكه به 3 درصد رسيد/در انتظار صعود باشيم



افزايش قيمت سكه به 3 درصد رسيد

روز اول و گام مثبت آتي

دادوستدهاي ديروز بازار قراردادهاي آتي با تغييرات محسوسي از مرز مشخصي، افزايش بيش از 2 درصد را تجربه كرد. اين در شرايطي است كه تحليلگران از انتشار اخبار غير‌اقتصادي به عنوان پارامتر اصلي در تعيين مسير بازارها نام مي‌برند.

كارشناسان بر اين باورند روند مذاكرات ايران و آژانس طي دو روز گذشته، تخصصي، فني و رو به جلو بوده، اما ايران بارها اعلام كرده براي يك لحظه هم غني‌سازي را متوقف نمي كند، به نظر مي‌رسد اگر چه روند مذاكرات كند، آهسته و رو به جلو شاهد برداشتن گام‌هاي مثبتي است، اما در مجموع برخي اختلاف‌ها همچنان پابرجا باقي مانده است؛ به طوري كه ايالات‌متحده نيز معتقد است: واكنش ايران مايوس‌كننده بوده، در هر صورت، بازار ارز و سكه نقدي و آتي نيز به تاثير از مهم‌ترين عامل رواني تاثيرگذار در نوسان به سر مي‌برد.

تحليلگران بر اين باورند: علاوه بر اخبار مربوط به مذاكرات ايران و آژانس و نشست دو جانبه ايران و گروه 1+5، تصميمات اقتصادي دولت مي‌تواند تعيين‌كننده باشد، زيرا تعيين نرخ ارز در بودجه سال‌جاري و تصميم‌گيري‌ها درباره وضعيت محدوديت‌هاي بازار ارز و تلاش دولت براي برداشت 7 ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي از ديگر اخباري است كه سرمايه‌گذاران را تحت‌تاثير قرار داده است. با تمام اين اوصاف به نظر مي‌رسد گمانه‌زني‌ها از آينده انتخابات رياست‌جمهوري و اخبار سياسي پيرامون معادلات سياسي در كشورمان همچنان در تعيين شرايط آينده بازارها تاثيرگذار باشد.

البته علاوه بر موارد اشاره شده، تغييرات قيمت طلاي جهاني و رسيدن به محدوده مرز يك هزار و 700 دلار به ازاي هر اونس مي‌تواند روي روند دادوستدها در بازار داخلي تاثيرگذار باشد. گزارش‌هاي منتشر شده در خصوص داده‌هاي PMI آلمان و نشانه‌هاي بهبود اقتصادي اين كشور در كنار ديگر اخبار مربوط به منطقه يورو همچون كاهش پيش‌بيني رشد اقتصادي ايتاليا در سال 2013 و از سويي كاهش شاخص اعتماد مصرف‌كنندگان آمريكايي همه روي هم باعث شده مبادلات با شرايط متغيري رو‌به‌رو شود.

به نظر مي‌رسد چند روز آينده و حداقل تا پايان هفته جاري، وضعيت متفاوت شود و تحليلگران شرايط ديگري براي مبادلات رقم بزنند. اين در شرايطي است كه نتايج اخبار در خصوص روند مذاكرات ايران و آژانس انرژي اتمي و مذاكرات آينده ايران و گروه 1+5 بر سر برنامه صلح آميز هسته‌اي كشورمان مي‌تواند متغير باشد.

معامله‌گران معتقدند: در شرايط فعلي تنها موضوعي كه مي‌تواند تغييرات را قابل توجيه كند، پارامترهاي غير‌اقتصادي و گمانه‌زني‌ها در اين خصوص است.

در مجموع در مبادلات ديروز قيمت سكه با افزايش بيش از 2 درصد همراه بود؛ به طوري كه سررسيد بهمن‌ماه با افزايش 42/2 درصدي در محدوده يك ميليون و 392 هزار تومان تا يك ميليون و 411 هزار تومان، سررسيد اسفندماه با افزايش 01/3 درصدي در محدوده يك ميليون و 476 هزار تومان تا يك ميليون و 501 هزار تومان و سررسيد فروردين ماه با افزايش 22/3 درصدي در محدوده يك ميليون و 561 هزار تومان تا يك ميليون و 586 هزار تومان قرار گرفت.

در انتظار صعود باشيم

قيمت طلا در هفته گذشته از میانگين 1667/125 دلار به ازاي هر اونس در 14 ژانويه سال 2013 ميلادي، به ميانگين قيمت 1679/125 دلار به ازاي هر اونس در 17 ژانويه، رسيد.به گزارش سايت شركت كارگزاري سي‌و‌لكس كالا، به نقل از خبرگزاري رويترز، در هفته قبل شدت يافتن درگيري‌هاي سياسي بين دو كشور فرانسه و مالي موجب شد ريسك سرمايه‌گذاري از نظر معامله‌گران بين‌المللي در بازارهاي مالي افزايش يابد.

در نتيجه با رويكرد سرمايه‌گذاران به خريد فلزات گرانبها طلا به عنوان كالايي كم ريسك و سرمايه‌اي در هفته گذشته موجب شد قيمت اين فلز گرانقيمت با اندكي افزايش همراه شد.

بر اساس تازه‌ترين گزارش منتشر شده توسط خبرگزاري بلومبرگ، اقدام به افزايش ميزان موجودي طلا توسط صندوق‌هاي بين‌المللي طلا (ETF) در دو روز آخر هفته گذشته، موجب شد بهاي اين كالاي سرمايه اي در روزهاي انتهايي هفته قبل با افزايش همراه شود.

به گزارش سايت KitcoNews، بهاي طلاي فيوچرز تحويل ماه فوريه، با افزايشي 5/2 درصدي در روز پنج شنبه هفته قبل به قيمت 1690/80 دلار به ازاي هر اونس، در بورس فلزات نيويورک معامله شد. از بین نظر‌سنجی انجام شده در بین 26 نفر از كارشناسان اقتصادي 18 نفر پیش‌بینی افزايش قیمت برای طلا، 3 نفر پیش‌بینی كاهش قیمت و 5 نفر نظري خنثي را برای طلا در هفته آينده اعلام داشته‌اند.

مهم‌ترين عوامل تاثيرگذار بر قيمت طلا در هفته‌هاي آتي، نتايج گزارش اشتغال اداره كار آمريكا، تحولات سياسي كشورهاي خاورميانه و سوريه، تداوم سياست‌هاي انبساط پولي توسط فدرال رزرو آمريکا و اروپا، سياست‌هاي بانک مرکزي اروپا در افزايش يا ثبات نرخ بهره بانکي، سياست‌هاي پولي كشور ژاپن به منظور رونق دادن به اقتصاد اين كشور، فستيوال‌هاي كشور چين و هند، بروز بلاياي طبيعي در كشورهاي جهان، مساله هسته‌اي ايران و بهاي نفت در بازارهاي جهاني و همچنين بروز تنش‌هاي سياسي در کشورهاي جهان و خصوصا منطقه خاورميانه خواهد بود.

تحليل تکنيکال طلا

اين پيش‌بيني براي طلا وجود دارد كه بازار روندي صعودي داشته باشد؛ در اين صورت اگر طلا بخواهد روندي افزايشي داشته باشد، قيمت آن با عبور از نزديک‌ترين سطح مقاومتي که 1700 دلار به ازاي هر اونس است به سطح مقاومت قيمتي 1720 دلار به ازاي هر اونس، افزايش پيدا خواهد كرد و در غير اين صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولي داشته باشد در صورت عبور کردن از ساپورت قيمتي 1670 دلار، احتمال اينکه قيمت آن به سطح حمايت قيمتي 1650 دلار به ازاي هر اونس نیز نزول پيدا کند، وجود دارد./دنیای اقتصاد

 

 

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------