بیزنس مانیتور از وضع صنعت خودرو ایران چه می گوید؟



صنعت خودرو ایران,تولید خودرو در ایران,قیمت خودرو

بیزنس مانیتور از وضع صنعت خودرو ایران چه می گوید؟

 بیزنس مانیتور اینترنشنال در گزارشی به بررسی و تشریح وضعیت صنعت خودرو در ایران پرداخت.

به گزارش «پرشین خودرو» و براساس گزارش فوق، بازده تولید خودرو در ایران از 2.4 درصد به 1.64 درصد تا پایان سال 90 رسید. بررسی ها حکایت از آن دارد اعمال فشار و تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران سبب شده است تا ارتباط با شرکت های بین المللی قطع گردیده و به کاهش بازده تولید خودرو در ایران منتهی شود.

این در حالی است که صنعت تولید خودرو در ایران آینده مبهمی را تجربه خواهد کرد. پیش بینی های بیزنس مانیتور مبین این موضوع است که میزان فروش و تولید خودرو در ایران بدون تغییر به مسیر خود ادامه می دهد.

در بخشی دیگر از این گزارش آمده است که کمپانی های خودروسازی ایرانی در 4 ماهه نخست سال90، 21 هزار و 985 دستگاه خودرو به ارزش 123 میلیون دلار صادر کردند. در این بین، بازارهای هدف خودروهای ایرانی عراق، افغانستان و اوکراین بوده اند.

داده های رسمی دولت ایران حکایت از آن دارد که این کشور بر آن شده است تا سال 2025 میلادی 3 میلیون دستگاه خودرو تولید کند و از طرفی، در همان بازه زمانی به صادرات یک میلیون خودور اهتمام ورزد. با این وجود، در سال 90، جمهوری اسلامی ایران یک میلیون و 600 هزار خودرو تولید کرد که از این آمار 55 هزار دستگاه به بازارهای خارجی صادر شذ.

در عین حال، شرکت ایران خودرو در ماه اوت سال 2012 میلادی اعلام کرد انتظار می رود اصلی ترین بازارهای صادراتی این شرکت خودروسازی، روسیه، خاورمیانه، آفریقای جنوبی است و قاره آفریقا با 45 درصد، بزرگترین بازار فروش را به خود اختصاص داده است. در این بین، این شرکت در سال 2009 میلادی از خودروی ملی رانا رونمایی کرد. همچنین، این شرکت خودروی سدان، سمند را از طریق بلاروس به روسیه صادر می شود.

ایران خودرو بر آن شده است تا با اتخاذ تدابیر راهبردی، 16 درصد از تولیدات خود را طی سه سال آینده به بازارهای جهانی صادر کند. طرح های بلندپروازانه صادراتی شرکت ایران خودرو امکان دارد به توسعه تولید خودرو در این شرکت بیانجامد و حتی تقاضا برای تولید خودرووهای سبز را نیز دریافت کند.

علی رغم این روند صعودی، تحریم های غرب علیه ایران در حال آسیب زدن به صنعت خودروسازی این کشور است، صنعتی که پس از نفت و گاز، دومین بخش بزرگ صنعتی در ایران محسوب می شود.

این در حالی است که در ژوئیه سال 2012 میلادی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد مجموع تولیدات داخلی صنعت خودرو این کشور در سه ماهه نخست سال 90، 36 درصد کاهش یافت./پرشین خودرو

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------