تخلیه حباب قیمت مسکن تا کی ادامه دارد؟



اخبار,قیمت مسکن

 

اخبار اقتصادی - تخلیه حباب قیمت مسکن تا خرداد 93 ادامه دارد

طی سال‌های گذشته به اندازه‌ای نقدینگی در بازار مسکن سرازیر شده است که باعث شده حباب قیمت مسکن، تا به امروز به میزان قیمت‌های فعلی رشد کند. اگر چه چند ماه است که به‌دلیل رکود سنگین قیمت‌های پیشنهادی فروش تا اندازه‌ای کاهش یافته است، اما هنوز قیمت‌های اعلام شده از سوی فروشنده‌ها با نرخ‌های واقعی فاصله دارد.

مدیر سابق پروژه سامانه کد رهگیری با افزودن به این مطلب به «دنیای اقتصاد» گفت: با این حساب متقاضیان بازار مسکن نباید نگران تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده بر بازار مسکن باشند.


محمدرضا اعوانی دراین باره افزود: حدود 2 سال است که حباب قیمت مسکن به طور تصاعدی در حال بزرگ شدن است و ناگفته نماند که فروشنده‌ها تا به امسال هم برای افزایش حجم این حباب دست از تلاش برنداشتند.


وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به این مساله در حال حاضر بازار مسکن به نقطه‌ای رسیده که در بازار خرید، تعداد خریداران انگشت‌شمار است، اما فروشنده‌های بسیاری راضی به فروش واحدشان به زیر قیمت بازار یا به‌صورت شرایطی هستند.


اشباع شدن بازار مسکن از بابت روند افزایشی قیمت فروش، نکته دیگری بود که مدیر سابق پروژه سامانه کد رهگیری به آن اشاره کرد و گفت: اکنون بازار مسکن به مرحله و شرایطی رسیده است که افزایش قیمت کاملا دور از انتظار به نظر می‌رسد.


محمدرضا اعوانی اظهار کرد: عده‌ای از افراد در بازار مسکن و حتی بیرون از بازارگاهی اوقات سعی دارند که با شایعه و پیش‌بینی‌های دروغین متقاضیان را به بازار معاملات تشویق کنند، اما اینها یک درصد از افراد جامعه هستند که منافع هنگفتی از این طریق شامل حالشان می‌شود.


وی به بنگاهدارانی که به خصوص در ایام نزدیک به سال نو با گمراه کردن متقاضیان سعی در بازار گرمی دارند، تاکید کرد: این دسته از افراد به خودشان لطمه می‌زنند و در جامعه نسبت به خود سلب اعتماد می‌کنند.


مدیر سابق پروژه سامانه کد رهگیری به متقاضیان مسکن اعلام کرد: همانطور که شاهد هستید قیمت در بازار مسکن به سمت واقعی شدن در حرکت است و این روند حداقل تا خرداد سال آینده ادامه خواهد داشت.


اعوانی تصریح کرد: به همین خاطر احتمال می‌رود باز هم رکود در انتظار بازار مسکن باشد و خریداران از نیمه دوم سال بعد قیمت‌ها را باور خواهند کرد و رونق در بازار معاملات حاکم می‌شود.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------