آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

جزئیات اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جدید



اخبار,اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها


اخبار اقتصادی - جزئیات اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جدید

اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها باید در سال جدید آغاز می شد، اجرای آن از مدتها پیش توسط دولت کلید خورده است، و بهای برخی از خدمات دولتی از قبیل آب و برق از بهمن ماه سال گذشته افزایش یافته است.

بودجه کشاورزان نصف می‌شودبا آغاز سال جدید اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز یکی از موضوعاتی است که در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد، مطابق قانون بودجه سال 93 دولت 50 هزار میلیارد تومان را باید از محل درامدهای یارانه ها تامین کند، تا کنون برای تامین این میزان پول سناریو های مختلفی از سوی دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.

به گزارش تابناک، با اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها باید در سال جدید آغاز می شد، اجرای آن از مدتها پیش توسط دولت کلید خورده است، و بهای برخی از خدمات دولتی از قبیل آب و برق از بهمن ماه سال گذشته افزایش یافته است، از سوی دیگر نیز بحث های مختلفی برای افزایش بهای حامل های انرژی مطرح گردیده است، اما تا کنون به دلایل گوناگونی به نتیجه مشخصی نرسیده است.

به نظر می رسد دولت در پی یافتن راهی باشد تا با کمترین هزینه اجرای فاز دوم هدفمندی را پیش ببرد، از یک سو دولت قصد مهار تورم را دارد و از سوی دیگر چاره ای جز پرداخت نقدی به مردم و افزایش حاملهای انرژی را ندارد، به همین دلیل دولت در حال حاضر در فکر کاهش تعداد یارانه بگیران است.

در حال حاضر به نظر می رسد که دولت چاره ای جز اعتماد به مردم ندارد و طبق اظهارات معاون اول رئیس جمهور و نوبخت از اواسط نیمه دوم فروردین ماه سال جدید ثبت نام برای دریافت یانه نقدی آغاز خواهد شد.

محمد باقر نوبخت در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در سال 92 در خصوص زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، اظهار داشت: براساس تبصره 21 قانون بودجه سال 93 مبنی بر ضرورت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، نخستین گام آن ثبت نام افراد است که از 20 فروردین ماه آغاز خواهد شد.

همچنین جهانگیری با اشاره به اینکه برای هدفمندی یارانه‌ها تا حدی فکر کرده‌ایم، گفت: آسیب‌های هدفمندی یارانه‌ها زیاد است و نمی‌توانیم مسیر پرداخت‌ها را به این نحو ادامه دهیم، زیرا این میزان بودجه نداریم.

وی اذعان داشت: دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها قشر نیازمند را بیش از این حد موجود مورد حمایت قرار می‌دهد و افرادی که بیان می‌کنند به 45 هزار تومان یارانه نیاز دارند، حتی‌الامکان به نظر مردمی که اعلام می‌کند، نیازمند هستند، اعتماد می‌شود.

آنچه مسلم است این است که دولت چاره ای جز پرداخت یارانه نقدی به مردم ندارد اما از سوی دیگر منابع کافی نیز برای تامین پرداخت این میزان نیز وجود ندارد، بنابراین دولت در فکر چاره ای برای کاهش تعداد یارانه بگیران است.

در این باره عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: را هایی که دولت پیشنهاد می دهد به نظر زیاد منطقی نمی رسد و باید برای پرداخت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندسازی فرمول خاصی طراحی و براساس آن فرمول یارانه پرداخت شود.  
       
جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس، به اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها یک ضرورت است و طبق قانون باید از سوی دولت عملیاتی شود. البته اجرای فاز دوم باید به صورت کار‌شناسی و دقیق باشد و در خصوص تعیین مبنای درآمد خانوار‌ها برای پرداخت یا عدم پرداخت یارانه نقدی نکته مهمی است.

وی در خصوص نحوه شناخت یارانه بگیران و براورد سقف درآمدی افراد متقاضی گفت: باید توجه داشت که برخی‌ها املاک، دارایی‌های غیرنقدی و نقدی وجود دارند ولی بعضی‌ها بدون داشتن این موارد صرفا حقوق بالا می‌گیرند که باید به این موضوعات توجه شود.معتقدم شناسایی دهک‌های پردرآمد امکان پذیر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار داشت: باید برای پرداخت یارانه در فاز دوم فرمول مشخصی طراحی شده و براساس آن فاز دوم عملیاتی شود.

اخبار اقتصادی - تابناک

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------