نماینده مجلس: افزایش یارانه‌ها شعار است/دولت پولی ندارد که بدهد



 افزایش یارانه‌ها,واریز نشدن یارانه ها,یارارنه اردیبهشت 91,افزایش تورم,تورم سال 91,اخبارطاهري,درگذشت فاطمه طاهري,فاطمه صفرطاهري اصفهاني,اخبار هنرمندان,

 

نماینده مجلس: افزایش یارانه‌ها شعار است/دولت پولی ندارد که بدهد

مطرح کردن افزایش یارانه‌ها ایجاد تورم کرده

عباسعلی نورا نماینده زابل و عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت : افزایش یارانه‌ها یک شعار است و متاسفانه اثر و تبعات انتزاعی پیدا کرده است. مطرح کردن افزایش یارانه‌ها ایجاد تورم کرده که به آن تورم دیداری می گویند و از طرفی پولی نیست که به مردم بدهند.

 

آفتاب: عباسعلی نورا نماینده زابل و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی که به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها از سوی دولت اشاره داشت، گفت: ما منع قانونی در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نداریم و قانونگذار تصویب کرده که باید طی 5 سال قانون هدفمندی یارانه ها اجرا شود. اما اینکه آیا دولت طبق ضوابط قانونی اقدام می کند پاسخ خیر است.

 

وی با بیان اینکه افزایش یارانه ها تنها یک شعار است،تصریح کرد: افزایش یارانه ها یک شعار است و متاسفانه اثر و تبعات انتزاعی پیدا کرده است و نه مجلس آن را تایید می کند و نه قانونی است. مرجع قانونی وجود ندارد که دولت بتواند افزایش قیمت بدهد و دولت منبعی را برای افزایش یارانه ها ذکر نکرده و این یکی از اشکالات عمده است.

این نماینده مجلس افزود: مطرح کردن افزایش یارانه ها ایجاد تورم کرده که به آن تورم دیداری می گویند و از طرفی پولی نیست که به مردم بدهند شاید هم طرح موضوع کردند که قیمت ها را افزایش دهند که اینگونه جامعه پذیرش افزایش قیمت ها برایش ساده باشد و به راحتی افزایش قیمت ها را قبول کنند.

 

نورا با بیان اینکه دولت پولی ندارد که یارانه ها را افزایش دهد، تاکید کرد: دولت پولی ندارد که یارانه ها را افزایش دهد مگر آنکه از منابع نفتی پرداخت کند که خلاف قانون است و طبق ضوابط قانونی دولت نمی تواند یارانه ها را افزایش دهد. در حال حاضر طبق آیین نامه دولت می تواند 44500 تومان یارانه پرداخت کند اما دولت مجوز ندارد که یارانه ها اضافه کند.

 

وی در خصوص اقدام مجلس در برخورد با دولت، خاطرنشان کرد: باید نشست و دید که آیا دولت اقدامی انجام می دهد و سپس مجلس با وزیر و یا دستگاهی که خلاف قانون عمل می کند برخورد می کند اما پیش پیش نمی توان گفت که چه اقدامی انجام می دهیم. دولت نباید خلاف قانون عمل کند و اگر اقدامی خلاف قانون انجام داد قوه قضاییه و مجلس می توانند برخورد کنند اما آنچه که گفته شده بیشتر جنبه بسیار شعارگونه دارد تا یک مسئله جدی و پولی نیست که به کسی بدهند.

 

به گزارش شفاف، عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهارداشت: هر سال باید در اجرای هدفمند یارانه ها اقدام صورت گیرد تا در پایان 5 سال مسئله هدفمند کردن یارانه ها تمام شده باشد و نمی توان قیمت ها را ثابت نگه داشت. افزایش قیمت ها اشکال ندارد اما باید دولت اقداماتی که می خواهد انجام دهد را به مجلس بیاورد ،قانونمند کند و سپس آنرا اجرا کند./آفتاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------