نگرانی از دریافت کارمزد از دارندگان دستگاه POS



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار اقتصادی - نگرانی از دریافت کارمزد از دارندگان دستگاه POS

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره احتمال تعیین کارمزد برای استفاده از خدمات الکترونیکی دستگاههای دارندگان پایانه‌های فروش(pos)گفت: با پولی شدن خدمات بانکداری الکترونیکی این خطر وجود دارد که مردم به دریافت خدمات سنتی بانکی ازجمله حضور فیزیکی در شعب یا خرید و فروش به‌صورت نقدی روی آورند.

غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با خانه ملت، درباره تعلل دولت در حذف یارانه دهکهای پردرآمد، گفت: در جلسه ای که درتیرماه سال جاری با دولت داشتیم نماینده دولت اعلام کردند که اطلاعاتشان به روز نیست از این رو برای تعیین میزان کسری و تکمیل اطلاعاتشان فرصت می خواهند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات حمایتی دولت دربخش درمان واینکه اخیرا به بخش هایی از تولید نیز پرداخت داشتند، گفت: فکر می کنم اطلاعات و آماردولت به روز شده باشد.

وی با بیان اینکه در جلسات مهر ماه کمیسیون درباره هدفمندی از دولت توضیح می خواهیم، گفت: ما فکر می کنیم منابع موجود کفاف پرداخت کامل تعهدات را ندارد از این رو دولت در این بخش با کسری مواجه خواهد شد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید به فکر حذف یارانه دهک های پردرآمد باشد، گفت: اگر پردرآمدها حتی 5 درصد جامعه را نیز تشکیل دهند دولت باید برای شناسایی و حذف پر درآمدها تلاش کند و این اصلاح باید انجام شود.

تاجگردون در این باره که آیا به خاطر تبعات اجتماعی این طرح است که دولت در حذف یارانه تعلل می کند، گفت: زمانی که دولت قیمت حامل های انرژی را افزایش داد با تبعات اجتماعی کمی مواجه شد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت تصمیم سخت تری در مقابل حذف یارانه دهک‌های درآمدی بالا بود، گفت: به طور قطع مردم برای اجرای سیاست حذف یارانه دهک های پردرآمد دولت را همراهی می کنند و حذف یارانه 10 درصد از خانوارها که بخش ثروتمند جامعه را تشکیل می دهند تبعات اجتماعی نخواهد داشت.

وی در ادامه درباره احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی، با تاکید بر اینکه دولت برای احیای سازمان مدیریت اقدامی انجام نداده است، گفت: دولت برای احیای سازمان مدیریت وعده 100 روزه که داده بود اما این مهلت تمام شد و دولت در این راستا اقدام خاصی انجام نداد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه آخرین اظهار نظر این بود که آقای نوبخت اعلام کردند در حال جمع آوری نظرات هستند، افزود: با توجه به اینکه احیای سازمان در شعارهای انتخاباتی دولت هم بود پس می توان گفت که حتما نظرات کارشناسان جمع آوری شده و نظرات مشخص است.

تاجگردون گفت: هروقت در این باره از دولت سوال کردیم دلیل قانع کننده ای برای تاخیر خود نداشتند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با اشاره به حضور رییس کل بانک مرکزی و وزیر نفت در قبل از تعطیلات مجلس در کمیسیون برای ارایه توضیحات درباره پرونده بابک زنجانی ، گفت: بحث ما برسر دلیل عدم بازگشت منابع ارزی کشور بودو ما بیشتر فرایند مالی و بانکی این پرونده رابررسی کردیم.

وی با بیان اینکه این پرونده مقصران زیادی دارد و در این باره دیوان محاسبات گزارش محرمانه ای ارایه داد، گفت: برای ریشه کردن فساد در این فرایند مالی سیستم اداری باید قوی تر عمل کند که در این صورت فساد اداری صورت نخواهد گرفت.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه درباره احتمال تعیین کارمزد برای استفاده از خدمات الکترونیکی دستگاههای دارندگان پایانه‌های فروشpos) ) گفت: دردنیا کسانی که از این امکانات استفاده می کنند جایزه می گیرند اما در ایران برعکس است.

تاجگردون گفت: با توجه به اینکه استفاده از خدمات بانکی به صورت الکترونیکی هزینه های اداری را کاهش می دهد نباید از استفاده کنندگان از این خدمات کارمزد گرفت چرا که این خطر وجود دارد که مردم به دریافت خدمات سنتی بانکی ازجمله حضور فیزیکی در شعب یا خرید و فروش به‌صورت نقدی روی آورند.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه با اشاره به برررسی لوایح تنظیم مقررات و رفع موانع تولید در مشهد، گفت: اگر دولت و مجلس متعهد باشند در بودجه 94 احکام کمتری خواهیم داشت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------