آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

لیست قیمت‌های کاذب در بازار مسکن (+جدول)



 

اخبار اقتصادی - لیست قیمت‌های کاذب در بازار مسکن

جست‌و‌جو در میان فایل‌های خرید و فروش بازار مسکن نشان می‌دهد شروع فصل پاییز و کند شدن روند معاملات نتوانسته از گرمای قیمت‌گذاری برخی از مالکان برای فروش واحدهای مسکونی بکاهد. به گزارش «دنیای اقتصاد» در نیمه دوم سال جاری هنوز هم مالکانی پیدا می‌شوند که قیمت پیشنهادی ملک خود را در محدوده «قرمزرنگ» بازار (بالاتر از میانگین قیمتی هر منطقه) قیمت‌گذاری کرده‌اند.

ماه‌های ابتدایی سال جاری دو رویداد مهم باعث شد تا عده‌ای از مشاوران املاک و همچنین برخی از فروشنده‌ها از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و دست به سوءاستفاده بزنند. اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از یک‌سو و کاهش سود بانکی از سوی دیگر عواملی بود که باعث شد تا عده‌ای در بازار مسکن اقدام به بازارگرمی کنند و سطح قیمت‌های پیشنهادی املاک خود را بیش از قیمت میانگین منطقه افزایش دهند. گذشت نیمی از سال و ورود به فصل پاییز این تصور را به وجود می‌آورد که ممکن است برخی از این مالکان از قیمت‌های پیشنهادی اولیه خود دست بکشند و نرخ پیشنهادی خود را پایین آورند. اما کمی جست‌وجو در محله‌های مختلف شهر نشان می‌دهد این دسته از مالکان تصمیمی برای کاهش قیمت پیشنهادی خود ندارند و بنا دارند آستانه قیمت ملک خود را برای فروش بالاتر از میانگین قیمتی منطقه نگه دارند.


البته برخی از مشاوران املاک معتقدند دسته‌ای از فروشندگان در بازار دلایل دیگری برای بالا نگه داشتن قیمت پیشنهادی ملک خود ارائه می‌دهند. یکی از این مشاوران به «دنیای اقتصاد» در این باره چنین توضیح می‌دهد: در برخی از محلات تهران قيمت‌های پیشنهادی خرید و فروش ملک کوچه به کوچه متفاوت است. به‌طور مثال در منطقه يوسف‌آباد نمي‌توان قيمت خانه‌هاي خيابان مستوفي را با خيابان جهان آرا مقايسه کرد. در این محله آپارتمانی با 73 متر زیربنا، متر مربعی 9 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این در حالی است که میانگین قیمت خرید و فروش ملک در این محله در هر متر مربع حدود 6 میلیون و 920 هزار تومان است.


به گفته او «فرهنگ منطقه» یکی از معیارهای مهم در قيمت‌گذاري مالكان آپارتمان‌هاي فروشي است. علاوه بر این مصالح و کيفيت ساختمان و امتيازهاي رفاهي را نيز از ديگر ويژگي‌هايي دانست که در قيمت خانه‌هاي بزرگ متراژ تاثير دارد.


در برخی محلات دیگر شهر نیز چنین مواردی قابل مشاهده است. به عنوان مثال در خیابان نامجو قیمت پیشنهادی یک آپارتمان 67 متری، 3 میلیون و 700 هزار تومان در هر مترمربع تعیین شده است. این در حالی است که میانگین قیمت در این منطقه حدود سه میلیون و 368 هزار تومان است.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------