آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

جزییات واگذاری سهام پارس خودرو به رنو



اخبار,واگذاری سهام پارس خودرو به رنو

اخبار اقتصادی - جزییات واگذاری سهام پارس خودرو به رنو

سوری افزود: مطمئنا در صورت به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای، مذاکره با رنو برای واگذاری پارس خودرو جدی‌تر خواهد شد. البته رسیدن به توافق در زمینه قیمت مورد قبول طرفین برای واگذاری سهام نیز بسیار مهم است.

مدیر سرمایه‌گذاری و بررسی‌های اقتصادی سایپا جزییات مذاکره با رنو برای واگذاری حدود 20 درصد از سهام پارس خودرو به این شرکت را بیان کرد.

مجید سوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مذاکره با رنو در زمینه واگذاری بخشی از سهام پارس خودرو در جریان است.

وی با بیان این‌که یکی از پیشنهادات در حال بررسی، واگذاری 20 درصد از سهام پارس خودرو به رنو است، خاطرنشان کرد: با خریداری 20 درصد از سهام پارس خودرو، رنو صاحب یک صندلی مدیریتی در این شرکت خواهد شد.

مدیر سرمایه‌گذاری و بررسی‌های اقتصادی سایپا ادامه داد: مسوولان شرکت رنو برای خریداری بخشی از سهام پارس خودرو مشتاق هستند و در این زمینه مذاکرات با برخی مسوولان شرکت رنوپارس که نماینده رنو در ایران هستند، ادامه دارد.

سوری افزود: مطمئنا در صورت به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای، مذاکره با رنو برای واگذاری پارس خودرو جدی‌تر خواهد شد. البته رسیدن به توافق در زمینه قیمت مورد قبول طرفین برای واگذاری سهام نیز بسیار مهم است.

وی با بیان این‌که شرکت سایپا هم‌اکنون حدود 74 درصد از مالکیت پارس خودرو را در اختیار دارد، تصریح کرد: در صورت رسیدن به توافق بخشی از سهام سایپا در پارس خودرو به رنو واگذار خواهد شد.

مدیر سرمایه‌گذاری و بررسی‌های اقتصادی سایپا در پاسخ به این‌ پرسش که آیا رنو با خرید پارس خودرو به دنبال توسعه تولید محصولات خود در این شرکت است‌؟‌ اظهار کرد: مطمئنا شرکت رنو استراتژی خاص خود را داشته و تنها به دنبال صرف سرمایه‌گذاری نیست.

وی در پاسخ به این‌که در چند سال گذشته نیز شایعات واگذاری سهام پارس خودرو به رنو مطرح بود، خاطرنشان کرد: مذاکرات با رنو در چهار پنج ماه اخیر آغاز شده و پیش از آن مذاکره‌ای برای واگذاری پارس خودرو با مسوولان شرکت رنو نداشتیم.

سوری در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت رنو به غیر از پارس خودرو درخواست خرید شرکت دیگری از زیرمجموعه‌های ساییا را داشته است؟ خاطرنشان کرد: خیر، درخواست رنو تنها در زمینه پارس خودرو بوده و مذاکرات نیز محدود به واگذاری این شرکت است.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------