شارژ کارت های سوخت خودرو تا نیمه شب/ حذف سهمیه ها آغار شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اولین سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای شخصی تا ساعت ۲۴ امشب در حالی در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود که سهمیه ویژه بنزین برخی از وانت بارها از امشب می‌سوزد.

اولین سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای شخصی تا ساعت ۲۴ امشب در حالی در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود که سهمیه ویژه بنزین برخی از وانت بارها از امشب می‌سوزد.

بر این اساس، پس از منتفی شدن تخصیص سهمیه ویژه بنزین نوروزی، ساعت ۲۴ امشب جمعه ۲۹ اسفند ماه و در فاصله چند ساعت به آغاز سال جدید، اولین سهمیه بنزین ۶۰ لیتری خودروهای شخصی با قیمت ۷۰۰ تومانی به کارت‌های هوشمند سوخت واریز خواهد شد.

مطابق با برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، ساعت ۲۴ جمعه ۲۹ اسفند ماه۶۰ لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای با قیمت ۷۰۰ تومانی به کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی واریز می شود که در صورت اتمام سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی خودروسوان می توانند با استفاده از کارت هوشمند سوخت خود اقدام به خرید بنزین آزاد کنند.

علاوه بر این سهمیه گازوییل خودروهای عمومی هم بدون تغییر در قیمت و یا میزان سهمیه تا ساعت ۲۴ امشب جمعه ۲۹ اسفند در کارت‌های هوشمند سوخت شارژ و قابل برداشت خواهد بود.

در همین حال ستاد سوخت در واکنش به احتمال تغییرات جدید در سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای سال آینده، اعلام کرده است: دولت هنوز برنامه‌اي براي تغيير سهميه هاي بنزين يارانه اي در سال ۱۳۹۴ ندارد.

همزمان با واریز اولین سهمیه نوبرانه بنزین بهار ۱۳۹۴، مسئولان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از آغاز دور جدید ابطال سهمیه ویژه بنزین برخی از وانت بارها از ابتدای فروردین ماه ۹۴ خبر داده اند.

در همین حال پیش بینی می شود از ساعت ۲۴ امشب ۲۹ اسفند ماه وانت بارهايي كه اقدام به ثبت نام نکرده اند از ابتداي فروردين ماه سهميه بنزين يارانه اي آنها به۶۰ ليتر با قیمت ۷۰۰ تومانی کاهش یابد.

بر اساس آمارهای ارائه شده هم اکنون در مجموع ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار وانت بار در چرخه حمل و نقل كشور وجود دارد که تاکنون ۹۵۰ هزار وانت بار هيچ گونه مراجعه اي براي ثبت نام در سامانه مربوطه براي فعال بودن در چرخه حمل و نقل عمومي نكرده‌اند و كه بنا بر اظهارات مسئولان ستاد سوخت اين تعداد، وانت بارهايي هستند كه براي كارهاي شخصي استفاده مي شوند.

این در حالی است که از ابتدای اسفند ماه سال جاری سهمیه ویژه بنزین برخی از تاکسی های برون شهری کاهش یافت به طوری‌که سهميه بنزین تاكسي‌هاي بنزين سوز از ۹۰۰ ليتر به ۷۵۰ ليتر و سهميه سوخت تاكسي‌هاي دوگانه سوز از ۹۰۰ ليتر فعلي به ۵۰۰ ليتر كاهش یافته است.

با کاهش سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی برخی از خودروها دور جدید ابطال سهمیه ویژه بنزین برخی از وانت بارها هم از ابتدای فروردین ماه سال جاری در دستور کار ستاد سوخت و دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

عليرضا فيض بخش رئیس ستاد سوخت در جمع خبرنگاران در تشریح این طرح حذف سهمیه‌های ویژه بنزین ۷۰۰ تومانی وانت بارها و تاکسی‌ها، گفته است: از مجموع دو ميليون و ۲۰۰ هزار وانت‌بار کشور حدود يك ميليون و ۲۵۰ هزار دستگاه سال ۹۰ ساماندهي شده و ۹۵۰ هزار دستگاه ساماندهي نشده اند مجددا از ابتداي اسفند توسط وزارت كشور مورد ساماندهي قرار مي‌گيرند.

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------