آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

گرانترین خانه در تهران، متری چند؟



اخبار,متوسط قیمت خرید مسکن در تهران

در نیمه اول سال قبل گرانترین خانه در تهران متر مربعی 22 میلیون و 301 هزار و 700 تومان به فروش رفته‌ است و در مجموع تهرانی ها در مقایسه با نیمه دوم سال 1392، 31 درصد بیشتر خانه خریده‌اند.

متوسط قیمت خرید مسکن در تهران در نیمه اول سال گذشته، 3 میلیون و 369 تومان بوده که این میزان نسبت به نیمه دوم سال 1392، رشدی 5.1 درصدی را تجربه کرده است.

قیمت خرید خانه نسبت به مدت مشابه یعنی نیمه اول سال 1392، 1.8 درصد کاهش داشته‌ است. همچنین تهرانی‌ها در نیمه اول سال 1393 نسبت به مدت مشابه در سال 1392، 53.2 درصد و نسبت به دوره قبل یعنی نیمه دوم سال 1392، 31 درصد بیشتر خانه خریدند.

در نهایت متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی در تهران سه میلیون و 369 هزار تومان بوده است که با توجه به اینکه متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع خانه در کشور یک میلیون و 433 هزار تومان در مدت مشابه است، متوسط قیمت هر متر خانه در تهران نسبت به این معیار در کشور یک میلیون و 936 هزار تومان گران‌تر بوده‌است. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------