زعفران در 40روز، روزی 50‌هزار‌تومان گران‌شد



اخبار,قیمت زعفران

رییس اتحادیه صنف فروشندگان زعفران خراسان رضوی گفت: طی 40 روز گذشته هر روز 500 هزار ریال به قیمت هر کیلو گرم زعفران در بازار مشهد افزوده شده است.

غلامرضا میری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 20 فروردین ماه امسال قیمت زعفران 40 درصد افزایش یافت و پس از آن قیمت این محصول در بازار مشهد هر روز بالاتر رفت به طوری که طی 40 روز گذشته 20 میلیون ریال به نرخ هر کیلو زعفران افزوده شده است.

وی اظهار کرد: کاهش بی سابقه تولید و افزایش صادرات زعفران استان در سال گذشته موجب ایجاد قیمت کاذب برای این محصول در بازار مشهد شده است.

وی گفت: پارسال حدود 171 تن زعفران در استان خراسان رضوی تولید شد که نسبت به سال قبل از آن حدود 30 درصد کاهش داشت.

میری افزود: از سوی دیگر براساس برآوردهای انجام شده امسال نیز تولید زعفران در این استان نسبت به سال گذشته کاهش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فروردین ماه امسال 11 تن صادرات زعفران از خراسان رضوی ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 29 درصد افزایش داشته است گفت: در سال گذشته حدود 148 تن و در سال 1392 حدود 117 تن زعفران از خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شد که نشان دهنده افزایش صادرات این محصول از این استان است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان زعفران خراسان رضوی افزود: هر سال به طور معمول حدود 40 تن زعفران مازاد در این استان باقی می ماند که امسال با توجه به کاهش تولید زعفران مازادی از این محصول باقی نخواهد ماند.










کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------