30میلیون یارانه‌بگیر باید حذف شوند / تاخیر در واریز یارانه‌ها یک ماه شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه نقدی مهر ماه با 5 روز تاخیر فردا واریز می شود بنابراین تاخیر در واریز یارانه ها از ابتدای سال جاری تاکنون به یک ماه رسید و به عبارتی دیگر دولت در سال جاری یک ماه یارانه را پرداخت نکرده است.

با حساب کلی می توان دریافت که دولت با عدم پرداخت یک ماه یارانه نقدی بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار صرفه جویی کرده است.

این در حالی است که ربیعی وزیر کار طی روزهای اخیر اعلام کرد که تاکنون 2 میلیون و 100 هزار نفر از لیست یارانه بگیران حذف شده اند بنابراین با حذف دو میلیون نفر حداقل 11 هزار میلیارد ریال از منابع حاصل از حذف آزاد شده است با این وضعیت به طور کلی بیش از 4 هزار میلیارد تومان پول بین مردم توزیع نشده است.

طبق گفته نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی مقصد دولت برای حذف یارانه بگیران 6 میلیون نفر است که با حذف این تعداد از لیست یارانه بگیران بیش از 4 هزار میلیارد تومان به جیب دولت می رود.

30 میلیون نفر باید از لیست حذف شوند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به اینکه دولت برای پرداخت یارانه با مشکلات بسیار زیادی روبرو است، تاکید کرد: دولت باید بین 25 تا 30 میلیون نفر را از لیست یارانه بگیران حذف کند.

سعید زمانیان دهکردی اظهار کرد: در حال حاضر اکثر پروژه های عمرانی بر زمین مانده است و اعتباری برای تکمیل کردن آن وجود ندارد بنابراین دولت با حذف می تواند مقداری از کمبود اعتبارات را جبران کند.

وی ادامه داد: در پایان برنامه پنجم و آغاز برنامه ششم توسعه هستیم دولت باید برنامه ششم توسعه را بر اساس واقعیت های تهیه و تنظیم کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امیدوارم با اقدامات مناسبی که دولت انجام می دهد در آینده شاهد تکمیل پروژه های نیمه کاره در استان های مختلف کشور باشیم.

معلوم نیست چند میلیون نفر حذف شوند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص چگونگی حذف یارانه بگیران گفت: ملاک دولت تعداد افراد نیست بلکه بر اساس شاخص هایی که مدنظر دارد اقدام به حذف افراد از لیست یارانه بگیران می کند.

ایرج ندیمی ادامه داد: اینکه بگوییم 6 میلیون یا 10 میلیون نفر از لیست یارانه بگیران حذف می شود صحیح نیست چون تعداد حذف یارانه بگیران معلوم نیست و باید دید که چند میلیون نفر مشمول حذف از لیست یارانه بگیران می شود.

 

اخبار اقتصادی - میزان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------