آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

پژو منتظر سفر روحانی به فرانسه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شرکت پژو برای هموار شدن راه ورود مجددش به بازار ایران چشم به سفر قریب الوقوع روحانی به فرانسه دوخته است.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ب اف ام تی وی فرانسه نوشت: شرکت پژو سیتروئن تلاش می کند بار دیگر به بازاری که در گذشته در آن یکه تازی می کرد باز گردد.

پژو از زمان ورودش به ایران در سال 1978 میلادی تا30 درصد بازار این کشور را در اختیار داشت و در این زمینه پیشتازی بلامنازع بود. اما در سال دو هزار و دوازده، به دلیل اتحاد با شریک آمریکایی اش جنرال موتورز، مجبور به کنار کشیدن از بازار ایران شد تا تحریم های اقتصادی واشنگتن علیه ایران را رعایت کند.


اعلام چندی پیش لغو تحریم ها این امید را به پژو داده است که بار دیگر به ایران بازگردد.

از چند ماه پیش، این گروه خودروساز فرانسوی با سایپا، شریک قدیمی سیتروئن در ایران و بویژه با ایران خودرو که قصد دارد با آن شرکتی مشترک ایجاد کند مذاکره می کند.

ژان کریستوف کمار مسئول منطقه آفریقا و خاورمیانه پژو سیتروئن می گوید: «ابتدا ما نوع دیگری از روابط را پیشنهاد دادیم. ما همان شیوه شراکتمان با چینی ها را پیشنهاد می دهیم یعنی شرکتی مشترک به صورت پنجاه پنجاه، انتقال فناوری و دانش ما در زمینه صنعتی سازی.»


با اینکه تعداد زیادی خودرو پژو در خیابانهای تهران تردد می کنند، مذاکرات بین این شرکت و ایران طول کشیده است. یکی از علل این امر این است که ایران از کنار کشیدن پژو از بازار این کشور که سه سال پیش اتفاق افتاد ناراحت است. کارلوس تاوارس، رئیس هیئت مدیره پژو سیتروئن در گفتگو با نشریه چلینج فرانسه گفت: «من مشکلات را مشاهده می کنم. آنها به ما حمله می کنند زیرا ما (ایران را) ترک کردیم. مقالات بسیار تهاجمی در مطبوعات ایران علیه ما منتشر می شود.»


بنا بر اعلام پایگاه اینترنتی این نشریه اقتصادی، کاسه صبر پژو به طور جدی در حال لبریز شدن است و احتمال دارد پژو وضع مذاکراتش را برای اعمال فشار بر ایران افشا کند.

ژان کریستوف کمار که در ماههای اخیر برای پیشبرد این پرونده سفرهایش به ایران را افزایش داده است به لوفیگارو گفته است: «باید بیشتر تلاش کنیم زیرا ضربه وارد شده در ایران به اندازه سهم بازار پژو سیتروئن در این کشور بود.»


وی بویژه می افزاید: «ما آماده امضا توافق هستیم. سفر روحانی به فرانسه (که برای اواسط ماه نوامبر پیش بینی شده است) باید باعث تسریع امور شود.»


در هر صورت، پژو سیتروئن باید هر چه سریعتر این توافق را نهایی کند زیرا برای فتح این بازار رقابت شدیدی آغاز شده است. در بین رقبای پژو، بویژه می توان از رنو نام برد که جاه طلبی های بزرگی را اعلام کرده است. بنا بر اعلام وال استریت ژورنال، رنو تلاش می کند سهام شرکت پارس خودرو را خریداری کند.

 

اخبار اقتصادی - صدا و سیما

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------