سبد کالا و وام خودرو مشکلات اقتصادی کشور را حل نمی‌کند/ حتی اگر آقای روحانی نپذیرد رکود دولت یازدهم یک واقعیت است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه واردات، قاچاق، بی‌توجهی به شرکت‌های دانش‌بنیان از عوامل رکود است، تاکید کرد:‌ دولت باید نگاه سیاسی و انتخاباتی را کنار بگذارد و اگر برای عبور از رکود کاری نکند، به کشور ظلم کرده‌ است.

لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به رکود فعلی در سطح کشور و بسته‌های حمایتی دولت در این زمینه اظهار داشت: رکود یک واقعیت است حتی اگر دولت و آقای روحانی آن را نپذیرند چرا که ما هر روز شاهد تعطیلی کارگاه‌ها و بیکاری هزاران نفر هستیم.

فروزنده ادامه داد: «واقعیت این است که دولت باید ابتدا مسئله را بپذیرد که رکود وجود دارد و سپس به دنبال راه‌حل‌ها باشد؛ علت اصلی رکود عدم توجه به تولید است و موانعی در کشورمان وجود دارد که به تولید آسیب می‌زند و این موانع کاملا روشن است.

*دولت واردات و تعرفه‌ها را کنترل کند
سخنگوی جمعیت ایثارگران یکی از این موانع را واردات دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید بتواند واردات را مدیریت کند چرا که وقتی تعرفه‌ها را درست تنظیم نمی‌کند و کالاهای خارجی با قیمت پایین‌تر و کیفیت بالاتر وارد بازار می‌شوند، مشخص است که تولیدکننده ما نمی‌تواند با آن رقابت کند.

وی با بیان اینکه قوانین چین و ترکیه کاملا در حمایت از تولیدکنندگان این کشور تدوین شده است، یادآور شد: مانع بعدی در بحث تولید، قاچاق است که دولت باید درباره آن تدبیر کند و مانع سوم نیز صنایع موجود است که از بحث نقدینگی و عدم وجود منابع اولیه رنج می‌برند.

فروزنده با اشاره به بخش با اهمیت تولیدات ساختمان‌ها که حدود 150 تا 160 واحد به آن وابسته است، گفت: وزیر مربوطه باید به این مساله توجه کند اما ما تعجب می‌کنیم که چرا دولت به این مسائل بی‌توجه است در حالی که تعداد زیادی از شرکت‌های دانش بنیان در کشور وجود دارد و کافی است یک مقدار به آنها کمک و تجاری‌سازی شوند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد دولت در این زمینه برنامه‌ای داشته باشد و این مایه تاسف است، اظهار داشت: این دولت قول داده بود 100 روزه مسائل اقتصادی مردم را با مذاکره حل کند و هنوز هم که هیچ کدام حل نشده است، فرافکنی می‌کنند.

وی با بیان اینکه به این دلایل می‌توان این دولت را دولت رکود نامید چرا که عامل رکود خود دولت و تصمیمات آنهاست، یادآور شد: دولت وقتی نمی‌خواهد مسئله رکود را بپذیرد چطور می‌تواند آن را حل کند؟ بنابراین آنها باید بپذیرند که با سیاست‌های خود کشور را به رکود کشانده‌اند و سپس درباره راه‌حل‌های آن چاره‌اندیشی کنند.

*صنعت خودروی ما با کالاهای چینی اداره می‌شود
فروزنده با اشاره به کار نکردن دولت در بحث مسکن مهر و باز کردن درهای کشور به سمت کالاهای خارجی آن را از عوامل اصلی رکود در کشور دانست و درباره وام خودرو تصریح کرد: دولت با این وام می‌خواست از رکود خارج شود اما در این زمینه تصمیم اشتباهی گرفت چرا که صنعت خودروسازی ما اگر منجر به فعال شدن زنجیره اقتصادی شود، اشکالی ندارد که به آن کمک شود اما واقعیت این است که صنعت خودروی ما با کالاهای چینی اداره می‌شود.

سخنگوی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه صنعت خودروی ما یک صنعت انحصاری است که در آن رقابتی وجود ندارد، افزود: در این صنعت کیفیت وجود ندارد و ما با این که از منابع نفتی به این صنعت تزریق کردیم اما امروز باید ببینیم که به کجا رسیده است، بنابراین این نشان می‌دهد که دولت مشکلات مردم را نمی‌داند.

وی تاکید کرد: ما باید به سراغ مسکن مهر و واحدهای کوچکی که دچار مشکل شده‌اند،‌برویم، اما دولت به این مسائل توجه ندارد، آنها باید نگاه سیاسی و انتخاباتی را کنار بگذارند و اگر نخواهند به این مسائل توجه کنند به کشور ظلم کرده‌اند.

فروزنده با بیان اینکه آنها باید با واقع‌بینی و استفاده از افراد توانمند این مشکلات را حل کنند، تصریح کرد:‌ امیدواریم آقای روحانی با تجدیدنظر در  این مسئله یک فکر اساسی کند چرا که به خاطر قولی که به مردم داده در پیشگاه خداوند مسئول است.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اگر نقدی در این زمینه وجود دارد دلسوزانه است و دولت باید اجازه دهد منتقدان نظرات خود را بگویند، نتیجه تصمیمات ناپخته همین چیزی است که امروز می‌بینیم و از سبد کالا به وام خودرو رسیده‌ایم که نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه مشکلات چند برابر شد.

 

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------