آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

بانک مرکزی اعلام کرد: تامین مالی وام 25 میلیونی خودرو آغاز شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد که تامین مالی فروش اقساطی خودرو با وام 25 میلیون تومانی از روز گذشته از سوی این بانک آغاز شده است.

سید علی‌اصغر میرمحمد صادقی با بیان این‌که بانک مرکزی از قبل نیز آماده تامین مالی فروش اقساطی خودروهایی که با وام 25 میلیون تومانی انجام شد، بوده است، اظهار کرد: بر این اساس با توجه به این‌که قرار بود بانک‌های عامل اسناد دریافتی از سوی خودروسازان را به بانک مرکزی ارائه کنند، بانک‌های تجارت و سپه این اسناد شامل چک و سفته را به بانک مرکزی ارائه کرده و ما نیز بلافاصله مبالغ آنها را به حساب این بانک‌ها واریز کردیم.

وی با اشاره به این‌که تاخیر ایجاد شده به دلیل عدم ظهرنویسی چک‌های تحویلی از سوی خودروسازان بود، افزود: بنابراین با برطرف شدن این مشکل و تکمیل اطلاعات خودروسازان و ارائه‌ اسناد به بانک‌ها، بلافاصله بعد از این‌که از سوی بانک‌های عامل به بانک مرکزی تحویل داده شود، ما نیز طبق تعهد قبلی تا سقف 110 هزار تسهیلات را تامین مالی خواهیم کرد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی این را هم گفت که بانک ‌های عامل طبق آنچه که به آنها اعلام کرده‌ایم منتظر دریافت کلیه اسناد از سوی خودروسازان نخواهند ماند، بلکه هرچه که به دست آنها می‌رسد و اسناد آن تکمیل است باید به تدریج به بانک مرکزی اعلام کرده تا تامین مالی آن به سرعت انجام شود تا این‌که خودروسازان بتوانند تعهدات خود مقابل مشتریان را به سرعت انجام دهند.

به گفته میرمحمد صادقی بانک‌های صادرات، پارسیان و ملت نیز از دیگر بانک‌های عامل هستند که به محض دریافت اسناد از سوی آنها مبالغ از سوی بانک مرکزی به حساب‌شان واریز می‌شود تا در اختیار خودروسازان قرار دهند.

اخیرا خودروسازان اعلام کردند که تحویل خودروهای ثبت‌نامی با تسهیلات 25 میلیونی منوط به تامین مالی از سوی بانک مرکزی است.

این در حالی است که پیشتر قربانی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی به ایسنا اعلام کرده بود که بانک مرکزی آماده‌ این تامین مالی است، ولی با این حال از ابتدا هیچ تفاهمی در این باره وجود نداشته و خودروسازان موظفند تعهدات خود را طبق تاریخ قرار‌داد به مشتری تحویل دهند، بنابراین هر آن که اسناد خود را به بانک‌های عامل به طور تکمیل شده ارائه کنند، حتما تامین مالی آن بلافاصله انجام خواهد شد.

 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------