واکنش نوبخت به انتشار پیش‌نویس برنامه ششم در رسانه‌ها



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با انتقاد از انتشار آنچه در رسانه‌ها به عنوان پیش‌نویس برنامه ششم مطرح شده است، گفت: متأسفانه رسانه‌ها به حساب اینکه می‌خواهند سرعت عمل بالای خود را نشان دهند، چند مورد از احکام برنامه ششم را که هنوز به تأیید دولت نرسیده است، منتشر کرده و موجب تشویش اذهان عمومی شدند.

در حالی در یکی دو روز گذشته مواردی تحت عنوان پیش‌نویس برنامه ششم در رسانه‌ها منعکس و واکنش‌های متفاوتی به همراه داشت که در این رابطه محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی توضیحاتی ارائه کرد.

وی که در رسانه ملی سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: متاسفانه اخبار ناقص و غیرقطعی‌ اخیرا در رسانه‌ها به حساب اینکه می خواهیم سرعت عمل بالایی داشته باشیم منتشر شد که نه تنها بندها و تبصره‌های کامل پیش‌نویس برنامه ششم را دربر نداشت بلکه موجب واکنش‌های نامناسبی هم شده است.

نوبخت در این باره توضیح داد: پیش‌نویس برنامه ششم باید ابتدا در دولت طرح و بررسی شده، آنگاه بعد از اجماع نظر در قالب لایحه‌ای نهایی و به مجلس تقدیم شود. بنابراین هنوز این موضوع قطعی نیست که بخواهیم در مورد آن قضاوت کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: آنچه که درباره پیش‌نویس برنامه ششم منعکس شده، جزو کوچک و محدودی از احکام آن بود که باید در ادامه به لایحه‌ای چند صد صفحه‌ای تبدیل شده و مورد بررسی قرار گیرد. این در حالی است که برخی بر اساس آنچه که خود تشخیص داده‌اند بر موارد منتشر شده مهر زده و در مورد آن قضاوت کرده‌اند.

نوبخت این را هم گفت که تأخیر ارائه لایحه بودجه 95 به دلیل تدوین لایحه برنامه ششم بوده و پیش‌بینی می‌شود که در دی‌ماه لایحه بودجه سال آینده به همراه لایحه برنامه ششم به طور دقیق در اختیار مجلس قرار گیرد.

 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------